۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
نبود صنایع تبدیلی و سورتینگ بزرگترین مانع صادرات محصولات کشاورزی
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

نبود صنایع تبدیلی و سورتینگ بزرگترین مانع صادرات محصولات کشاورزی

ارومیه- نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نبود صنایع تبدیلی و سورتینگ و بسته بندی مطابق با نیازهای روز بازار دنیا را مهمترین و بزرگترین مانع صادرات بخش کشاورزی دانست.

به گزارش خبرنگار بازار، جلال محمودزاده بعد از ظهر دوشنبه در آیین بهره برداری از مجهزترین سردخانه شهرستان مهاباد که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: نبود صنایع تبدیلی و سورتینگ از مشکلات عمده بخش کشاورزی منطقه است که باعث فروش فله‌ای محصولات به خارج از کشور می‌شود و سود اصلی را کشورهای همسایه از محصولات ما با برند خودشان می‌برند.

وی بر لزوم توجه به نیاز روز بازار دنیا در زمینه عرضه محصولات کشاورزی، ادامه داد: برای فروش و بازاریابی محصولات کشاورزی برنامه داشته باشیم که در این ارتباط در کمیسیون کشاورزی برای صادرات محصولات از دستگاه دیپلماسی با رایزنی های انجام شده برنامه های متعددی پیش رو دارد.

محمود زاده اضافه کرد: از مشکلات اخیر کشاورزان صادرات سیب است که انتظار میرود دولت با برنامه‌ریزی دقیق و مشوق‌های صادراتی در این حوزه به کشاورزان و باغدران کمک کند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره برداری از این سردخانه مجهز گفت: با افتتاح این فاز از سردخانه، ظرفیت سردخانه به ۱۰ هزار تن رسید.

محمودزاده با بیان اینکه برای افتتاح فاز دوم این سردخانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است افزود: از ویژگی‌های مهم این سردخانه استفاده بهتر از منابع طبیعی از جمله مصرف کم آب و انرژی است.

احمد علی کیخا معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بعد از بهره برداری رسمی از این سردخانه طرح‌های آبیاری تحت فشار و قطره‌ای در روستای قم قلعه را هم افتتاح کرد.

کد خبر: ۶۵٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha