۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید سیب کشور
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید سیب کشور

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از رتبه دوم این استان در تولید سیب کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ سطح زیرکشت و تولید سیب با تولید حدود ۶۷۰ هزار تن در سال رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت:  از این میزان ۷۰ هزار تن سیب تابستانه و ارقام محلی و ۶۰۰ هزار تن سیب پائیزه می باشد که از سیب های تولیدی استان ۳۲۰ هزار تن درجه یک و ممتاز، ۲۱۰ هزار تن درجه ۲ و ۷۰ هزار تن درجه سه و صنعتی می باشد.

فتحی با بیان اینکه ۳۸ درصد سیب تولیدی آذربایجان شرقی رقم گلدن، ۶۰ درصد رقم رد و ۲ درصد به سایر ارقام اختصاص دارد، ادامه داد: بیشتر ارقام باغ های سیب از نوع رقم رد و گلدن است و با توجه به شرایط اقلیمی، سیب تولیدی آذربایجان شرقی از مرغوبیت و خاصیت انبارداری بالا برخوردار بوده و دارای مزیت صادراتی و ارزآوری است.

وی گفت: شهرستان مراغه با تولید بیش از ۲۱۷ هزار تن سیب مقام اول آذربایجان شرقی و شهرستان های میانه با ۱۲۶ هزار تن و اهر با ۸۵ هزار تن به ترتیب مقام دوم و سوم را دارند.

فتحی با اشاره به اینکه سیب مصرفی استان سالانه در حدود ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تن می باشد، افزود: بیشترین میزان سیب ذخیره شده در سردخانه های کشور در سال جاری متعلق به استانهای آذربایجان غربی با حدود ۷۵۰ هزار تن و آذربایجان شرقی با ۳۲۰ هزار تن است.

وی با بیان این که امسال، سال خوبی برای تولید سیب در کشور و استان آذربایجان شرقی بوده است، ابراز امیدواری کرد امسال علاوه بر تامین نیاز داخلی با حمایت های لازم، صادرات این محصول نیز رونق یابد.

کد خبر: ۶۵٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha