۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
مصرف بیش از ۲۵۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش گرمایش
معاون وزیر نیرو اعلام کرد

مصرف بیش از ۲۵۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش گرمایش

حائری، معاون وزیر نیرو تاکید کرد: با توجه به نقش بسزایی که اصلاح روشنایی معابر در کاهش مصرف دارد، مدیران برقی باید به صورت عملیاتی روشنایی‌ها را بررسی و برنامه‌ها برای اصلاح آن را تسریع کنند.

به گزارش بازار به نقل از شرکت توانیر، همایون حائری در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی (گاز وبرق) کشور که در مرکز پایش صنعت برق و ارتباط ویدئوکنفرانسی با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برگزار شده بود، با اشاره به این که نزدیک به ۲۵۰ میلیون مترمکعب از گاز کشور در بخش گرمایش مصرف می‌شود، گفت: هرگونه تلاش برای کاهش مصرف برق می‌تواند به طور مستقیم درمصرف گاز تاثیرگذار باشد.

حائری از احتمال تداوم این شرایط تا ۴۰ روز آینده خبرداد و افزود: حفظ پایداری شبکه برق بسیار ضروری است و اگر صنعت برق توانست پیک بیش از ۵۷ هزار مگاواتی تابستان را پشت سربگذراند، می‌تواند در این مقطع نیز موثر عمل کند.

محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر نیز در این نشست با تاکید بر این که باید برای تشویق مردم برای کاهش مصرف تلاش کنیم، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه و فضای مجازی برای آگاه سازی مردم از روش‌های کاهش مصرف بسیار ضروری است.

وی همچنین از طرح ریزی برگزاری مسابقه‌ای میان شهرها خبر داد و گفت: این مسابقه در کنار مشوق‌هایی که به صورت فردی برای مشترکان اعمال می‌شود، می‌تواند نتیجه کار جمعی مردم، هر شهر را برای کاهش مصرف نشان دهد.

وی با اشاره به این که جزئیات این مسابقه به زودی اعلام خواهد شد افزود: در شرایط کنونی باید روزانه ۱۶ هزار مگاوات ساعت مدیریت مصرف شود که برنامه‌های عملیاتی در این خصوص به استان‌ها اعلام شده است.

مدیرعامل توانیر همچنین از ارسال پیامک‌هایی یکسان به مشترکان برق خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این پیامک‌ها بتواند در کنار سایر راهکارهای ارتباطی و آموزش روش‌هایی ساده به هموطنان، در مدیریت مصرف برق و گازموثر باشد.

کد خبر: ۶۵٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha