۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
نگرانی برای تامین و عرضه کالاهای اساسی در البرز وجود ندارد

نگرانی برای تامین و عرضه کالاهای اساسی در البرز وجود ندارد

کرج- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه در خصوص تامین کالاها هیچ کمبودی نداریم افزود: انبار کالاهای اساسی استان نیز از وضعیت مطللوبی برخوردار است و نگرانی برای عرضه کالاهای اساسی وجود ندارد.

«رامین ربیعی» در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه آرامش در بازار البرز حکمفرماست گفت: وضعیت بازار توسط بازرسان ما رصد می شود . طرح نظارتی بازار کالا و خدمات در استان از اول اسفند شروع شده و تا 15 فروردین 99 نظارت کامل بر بازار و همچنین واحدهای تولیدی با دقت انجام خواهد شد.

 ربیعی گفت: در بخش کالاهای اساسی شامل «نان، لبنیات، گوشت قرمز، شکر، گوشت مرغ، برنج، تخم مرغ، میوه، قند، روغن نباتی، پوشاک، کیف، کفش، آجیل، خشکبار، خواربار، شیرینی جات» نظارت لازم از تولید تا عرضه انجام می شود.

وی افزود: در بخش خدماتی نیز بر فعالیت واحدهای اقامتی، شرکت های مسافرتی، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی، فرهنگی، سیاحتی- زیارتی، قالیشویی ها،غذاخوری ها و رستوران های بین شهری به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی نظارت کامل انجام می شود و در صورت وجود تخلف با آنها برخورد خواهد شد.

 ربیعی در خصوص نحوه نظارت های سازمان بر فعالیت واحدهای تولید و عرضه استان اظهار کرد: در بحث زنجیره تامین «از تولید کننده تا مصرف کننده» نظارت های لازم در همه شهرستان های استان وجود دارد. به عنوان مثال در انبارها و سردخانه های تامین میوه شب عید قیمت ها از مبدا کنترل شده و در مبادی توزیع نیز بر نحوه عرضه و قیمت نظارت می شود.

ربیعی با تاکید بر ضرورت درج برچسب قیمت روی کالاهای مختلف گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و عدم صدور فاکتور مراتب را با سامانه ۱۲۴ مطرح نمایند.

وی در پاسخ به اینکه آیا نمایشگاه های بهاره در استان برپا خواهد شد یا خیر گفت: احتمال این امر وجود دارد که البته در این باره در کارگروه استانی تنظیم بازار تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۶٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha