۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
از روند آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی راضی نیستیم
سخنگوی وزارت خارجه:

از روند آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی راضی نیستیم

خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت: متاسفانه از روند آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی رضایت نداریم.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد روند آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی تصریح کرد: متأسفانه این روند به کندی پیش می‌رود و ما از این موضوع رضایت نداریم. قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی به زودی به ایران سفر می‌کند تا با مقامات کشورمان صحبت کند و امیدواریم این سفر خاتمه‌ای بر کندی‌های موجود در این روند باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای ظریف هفته گذشته به صورت تلفنی با همتایان کویتی و قطری خود رایزنی کرد و آیا در جریان این رایزنی‌ها پیامی از سوی ایران به واشنگتن یا از واشنگتن به ایران منتقل شده است، گفت: ما احتیاج به کسی نداریم که پیام بدهیم و بگیریم. به طور کاملا روشن مجاری خود را در این زمینه داشته ایم، ما به صورت مستقیم و از طریق سوئیس به واشنگتن پیام دادیم و به کشورهای همسایه نیز مستقیم به خودشان از طریق پایتخت هایشان پیام داده ایم که در دام شیطنت آفرینی‌ها و ماجراجویی‌های آمریکایی‌ها نیفتند.

خطیب زاده با بیان اینکه نه پیام خاصی آمده و نه پیام خاصی داده شده و ما پیام‌های خود را از طریق مجاری روشن اعلام کرده ایم، تأکید کرد: ما در جریان این گفتگوها تأکید کرده ایم که عواقب هر گونه ماجراجویی در منطقه بر عهده واشنگتن است و اگر ماجراجویی رخ دهد پاسخ ما کوبنده و روشن خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد موضوع واکسن کرونا و پیگیری‌های وزارت خارجه در این حوزه خاطرنشان کرد: مناسب است جزئیات مربوط به واکسن کرونا از وزارت بهداشت پیگیری شود. همان طور که پیش از این نیز گفته ام ما در همه مقاطع کارهای لازم را در ارتباط با وظایفی که در این حوزه داشته ایم انجام داده ایم و هر زمان درخواستی صورت گرفته به سرعت آن را عمل کرده ایم.

خطیب زاده با اشاره به تجاوز ادامه دار عربستان به یمن و مشکلاتی که برای مردم این منطقه ایجاد شده است، تصریح کرد: آنچه در یمن رخ داده واقعا تلخ است. یک ملت را در محاصره و قحطی گذاشتن یک فاجعه تاریخی است. یمن همسایه دیوار به دیوار عربستان است. اتفاقی که در منطقه در مورد قطر نیز رخ داد اتفاق خوبی نیست و هر کدام از این موضوعات هر چه زودتر حل شود برای منطقه بهتر است.

وی ادامه داد: روزی که عربستان به این نتیجه برسد که می‌تواند در مسیر مستقیم با ما و منطقه صحبت کند و به آغوش منطقه برگردد و دست از خرید امنیت از بیرون از منطقه بردارد قطعا روزهای بهتری برای منطقه رقم خواهد خورد. اقای خطیب زاده افزود: عربستان کشور مهمی است. مردم عربستان مردم محترمی هستند. سال‌های قبل روابط خوبی بین دو کشور وجود داشته است و این امکان وجود دارد که روابط را بازسازی کنیم به شرط آنکه حکام آل سعود از مسیر غلطی که در پیش گرفته اند بازگردند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در ارتباط با گزارش اخیر پنتاگون مبنی بر بازگشت ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس به خاطر تهدیدهایی که بنا بر ادعای آن‌ها ایران داشته و همچنین اخبار منتشر شده مبنی بر پیام امارات متحده عربی به تهران مبنی بر اینکه در تحولات اخیر در منطقه هیچ نقشی نداشته است، تصریح کرد: اقدامات، تحرکات و شیطنت‌های آمریکا در منطقه از چشم ما پنهان نیست. نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی ما به تحرکات به ظاهر پنهان آمریکا در منطقه و عراق اشراف کامل دارند. پیام‌های لازم از مجاری موجود با صراحت و شفافیت به واشنگتن انتقال داده شده است و به کشورهای منطقه نیز تأکید شده است که مراقب باشند در دام شیطنت‌های آمریکا نیفتند.

وی تصریح کرد: نقش عوامل و متحدین رژیم صهیونیستی را در برخی ایجاد تنش‌های منطقه‌ای به ویژه در عراق مشاهده کرده ایم. آن‌ها هیچ خجالتی ندارند که با خون سربازان آمریکایی به اهداف خود برسند. ما به دقت تحرکات را زیر نظر داریم و بارها اعلام کرده ایم که در دفاع از کیان و منافع خود با جدیت، آشکارا و مستقیم پاسخ خواهیم داد.

کد خبر: ۶۵٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha