۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
قطعه سازی کره جنوبی؛ ارزش ۶۵ میلیارد دلاری صنعتی که IT را به خدمت گرفت
دلیل رشد صنعت قطعه سازی کره چیست؟

قطعه سازی کره جنوبی؛ ارزش ۶۵ میلیارد دلاری صنعتی که IT را به خدمت گرفت

صنعت قطعه سازی یکی از صنایع بسیار مهم در اقتصاد کره جنوبی است که طی یک دهه اخیر میزان درآمد و سهم آن در اقتصاد کره جنوبی روند افزایشی داشته است. سازندگان قطعات خودروهای هیوندایی و کیا، بزرگترین قطعه سازان کره جنوبی هستند.

بازار؛ گروه بین الملل: صنعت قطعه سازی در کشور کره جنوبی سابقه ای چند ده ساله دارد ولی سرعت رشد این صنعت در کره جنوبی بسیار بالا بود و باعث شد تا منبع مهمی برای کسب درآمد در اقتصاد این کشور آسیایی باشد.

طبق گزارشهای ارایه شده توسط وب سایت صنعت خودرو، صنعت قطعه سازی کشور کره جنوبی یکی از برترین  صنایع قطعه سازی در دنیا است و فعالان این صنعت محصولات خود را در تمامی کشورهای دنیا عرضه می کنند.

آمارها نشان می دهد ۵ درصد از کل قطعات خودروی تولید شده در دنیا در کشور کره جنوبی تولید می شود و این جایگاه در شرایطی حاصل شده است که کشورهای دیگری از قبیل مکزیک و هند در سالهای اخیر توانسته اند شمار خودروهای تولیدی سالانه خود را افزایش دهند و از کره جنوبی در این زمینه پیشی بگیرند.

صنعت قطعه سازی کره جنوبی قدرت رقابت بالایی  در دنیا دارد و بر مبنای نوآوری و استراتژی های خلاقانه استوار است. صنعت قطعه سازی این کشور سرمایه گذاری زیادی روی تولید قطعات مورد نیاز خودروهای الکتریکی در دنیا انجام داد و توانست رشد زیادی را تجربه کند.

یک دلیل دیگر موفقیت کره جنوبی در این عرصه، قدرت بالای کره جنوبی در صنعت IT است که ارتباط زیادی با صنعت قطعه سازی دارد. کره جنوبی در زمره اولین کشورهایی است که این ارتباط را بین دو صنعت برقرار کرده است و توانسته از مزایای صنعت IT در توسعه کیفیت و کمیت تولید محصولات در صنعت قطعه سازی استفاده کند.

درآمد صنعت قطعه سازی چقدر است
در سال ۲۰۱۹  صنعت قطعه سازی کره جنوبی درآمدی بالغ بر ۶۵.۳ میلیارد دلار کسب کرد که نسبت به سال قبل از ان با رشد ۴۰۰ میلیون دلاری همراه بود.در سال ۲۰۱۴ رکورد درآمد صنعت قطعه سازی در کره جنوبی شکسته شد که رقمی برابر با ۷۳ میلیارد دلار بود.

دلیل اصلی رشد صنعت قطعه سازی کره جنوبی در سالهای اخیر تولید و فروش قطعات اورجینال خودروهای کره ای است که درتمامی دنیا بازار بزرگی دارد. در سال ۲۰۱۹ سهم فروش این قطعات اورجینال از کل فروش صنعت قطعه سازی کره جنوبی برابر با ۶۶ درصد بود.

علاوه بر تولید و فروش قطعات اورجینال، صادرات  و فروش قطعات مازاد و جانبی هم در میان محصولات تولیدی این شرکتهای قطعه سازی قرار دارد و ۳۴ درصد از کل درآمد صنعت را به خود اختصاص می دهد.

اصلی ترین بازارهای صادراتی قطعات خودروی تولید کره جنوبی کشورهای امریکا، چین و مکزیک است و اغلب بازارهایی که بیشترین قطعات خودروی کره جنوبی را خریداری می کنند، بازارهایی هستند که بیشترین سهم از خودروهای هیوندایی در آنها به فروش می رسد.

مساله قابل توجه در وضعیت صنعت قطعه سازی کره جنوبی تاثیر تعرفه های تجاری وضع شده توسط امریکا علیه کشورهای مختلف به خصوص چین است. بررسی ها نشان می دهد جنگ تجاری امریکا و چین که از اوسط سال ۲۰۱۸ بالا گرفت باعث شد تا فروش قطعات خودروهای هیوندایی هم در دنیا کمتر شود.

بزرگترین قطعه سازان کره جنوبی
بزرگترین شرکت قطعه سازی کره جنوبی شرکت هیوندایی موبیس است  که علاوه بر تولید قطعات خودرو در تولید  خودروهای الکتریکی هم فعال است. در سال ۲۰۱۹ این شرکت کره ای ۶.۵ درصد از قطعات مورد نیاز خودروهای الکتریکی را در دنیا تولید کرد و در همین سال توانست در رده بندی شرکتهای بزرگ فعال در کره جنوبی جایگاه هفتهم را به خود اختصاص دهد.

در مورد دلیل موفقیت این شرکت دلایل زیادی مطرح می شود ولی یکی از اصلی ترین دلایل عنوان شده برای این موفقیت، همکاری شرکت هیوندایی موبیس با شمار زیادی از شرکتهای خودروسازی بزرگ در کره جنوبی و جهان است. این دامنه وسیع همکاری باعث شده است تا محصولات مختلفی توسط این شرکت تولید شود و بازار وسیعی داشته باشد.

این شرکت تامین کننده قطعات خودروهای تولید شرکت هیوندایی موتور و کیا موتورز است که دو شرکت بزرگ خودروسازی کره جنوبی هستند.در سال ۲۰۱۹ درآمد این شرکت برابر با ۲۵.۶۲میلیارد دلار بودو هفتم شرکت بزرگ کره جنوبی بود.

شرکت قطعه سازی هیوندایی WIA دومین قطعه ساز بزرگ کره جنوبی است که میزان درآمد حاصل شده از فعالیت این شرکت در سال ۲۰۱۹ برابر با ۷.۷۶ میلیارد دلار بود. این شرکت در رده بندی شرکتهای بزرگ فعال در کره جنوبی جایگاه ۳۶ را داشت.

در رده بعدی شرکت هیوندایی ترانسینس قرار دارد که ۷.۵۷ میلیارد دلار از فروش قطعات خودرو درآمد کسب کرد و در رده بندی شرکتهای بزرگ کره ای جایگاه ۳۸ دا به خود اختصاص داد.

از دیگر شرکتهای بزرگ قطعه سازی در کشور کره جنوبی  می توان به شرکتهای «هانون سیستم»، «ماندو» و «هیوندایی KEFICO » اشاره کرد که در سال ۲۰۱۹ به ترتیب ۵.۴ میلیارد دلار، ۵.۲۲ میلیارد دلار ، ۱.۷۵ میلیارد دلار از فروش محصولاتشان درآمد کسب کردند و  جایگاه ۴۶، ۴۷ و ۹۶ را در رده بندی شرکتهای بزرگ کره جنوبی به خود اختصاص دادند.

کد خبر: ۶۵٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha