۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
تسهیل در روند واردات و تامین و توزیع نهاده دامی عشایر کشور
رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد

تسهیل در روند واردات و تامین و توزیع نهاده دامی عشایر کشور

علائی‌مقدم، رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تسهیل در روند واردات و تامین و توزیع نهاده دامی عشایر کشور، از تدارک تامین ۵۰۰ هزار تن کنسانتره و نهاده برای دام عشایر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان امور عشایر ایران، شاهپور علائی‌مقدم در نشست بررسی نحوه تامین و تدارک نهاده دامی دامداران عشایری کشور با حضور مدیران کل بخش‌های مرتبط وزارت جهادکشاورزی، اظهار داشت: تعداد ۸ کارخانه و ۳۰ کارگاه تولید کنستانتره در حوزه تشکل‌های عشایری سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن کنسانتره دامی تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی زنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری، گفت: برای اجرای این طرح، سالانه یک واحد درصد از منابع ورودی صندوق توسعه ملی از محل بند ب ماده ۵۲ به صورت دائمی برای پرداخت تسهیلات به عشایر اختصاص می یابد.

علائی‌مقدم با اشاره به افزایش تولید ۴۵ هزار تنی گوشت قرمز با اجرای زنجیره تولید در طول شش سال گذشته در مناطق عشایری، گفت: تکمیل زنجیره تولید گوشت و پراکنش مناسب عرضه دام در مقاطع زمانی مختلف در اولویت کاری سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران خاطرنشان کرد: همچنین از محل تسهیلات ماده ۱۰ و ۱۲ و بند ب ماده ۵۲ در سه سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات در بین عشایر و تشکل های عشایری توزیع کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جامعه عشایری سالانه ۹ میلیون راس دام برای عرضه به بازار دارند، بر واگذاری روند تامین و واردات نهاده دامی مورد نیاز عشایر به تشکلهای عشایری تاکید کرد.

در این نشست که با تاکید مدیرکل دفتر وزارتی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام و مدیرکل توسعه بازار و زنجیره وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل تامین و توزیع نهاده دامی شرکت پشتیبانی امور دام، معاون توسعه و امور زیربنایی و مدیرکل امور تعاونی‌های سازمان امور عشایر، مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک و مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی عشایری حضور داشتند.

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین نهاده دامی مورد نیاز عشایر، برنامه‌ریزی کوتاه و بلندمدت برای تامین جو و نهاده دامی از منابع داخلی با استفاده از ظرفیت و توانمندی تشکل‌های عشایری مورد تاکید حاضرین در این جلسه قرار گرفت.

کد خبر: ۶۵٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha