۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
سهم شهرداریها و سازمان نظام مهندسی از افزایش قیمت مسکن عقبتر است/تاثیر رشد ۳۰ درصدی صدور پروانه بر بهای مسکن
رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران در گفت و گو با بازار:

سهم شهرداریها و سازمان نظام مهندسی از افزایش قیمت مسکن عقبتر است/تاثیر رشد ۳۰ درصدی صدور پروانه بر بهای مسکن

رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید بر اینکه همواره سهم شهرداریها و سازمان نظام مهندسی ساختمان از افزایش قیمت مسکن عقب تر است گفت: افزایش ۳۰ درصدی صدور پروانه های ساختمانی بر روی قیمت تاثیر خواهد گذاشت.

سعید سعیدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش ۳۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی بر روی قیمت مسکن تاثیر خواهد گذاشت؟گفت:اگر چه افزایش ۳۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی بر روی قیمت مسکن تاثیرگذار است اما اینکه این برنامه بلافاصله باشد باید گفت که این جوسازیهایی است که برخی سازندگان مسکن و برخی بسازبفروش ها راه انداخته اند.

وی افزود: همواره اثر هزینه ای شهرداریها و سازمانهای نظام مهندسی ساختمان از جریان رشد قیمت مسکن عقب تر هستند و سهم آنها همواره دیرتر از سازنده ها به دست می آید.

سعیدیان در توضیح اینکه چرا سهم شهرداری و سازمان نظام مهندسی دیرتر به دست می اید گفت: وقتی به عنوان مثال قیمت یک متر مسکن در یک محله ای سال گذشته پنج میلیون تومان بود و امسال این عدد به ۱۰ میلیون تومان رسیده است آن سازنده مسکن سود خود را قبلا و از سال قبل برده است اما شهرداریها و سازمان نظام مهندسی بعد از این افزایش قیمت مسکن تازه توانسته اند عوارض صدور پروانه و یا عوارض خدمات مهندسی را افزایش دهند.

رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد:به هر حال جوسازیهای اخیر سازنده ها و بساز بفروش ها برای بالا بردن قیمت مسکن موضوع تازه ای نیست.

به گزارش خبرگزاری بازار از دو هفته پیش شهرداری تهران نرخ و هزینه صدور پروانه ساختمانی را ۳۰ درصد افزایش داده است و در کنار این افزایش ۳۰ درصدی پروانه ساختمانی،قیمت انواع مصالح ساختمانی نیز افزایش یافته است.

کد خبر: ۶٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha