۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
کمیته هماهنگی کنترل و صرفه‌جویی در مصرف گاز در استان همدان تشکیل شود
استاندار همدان خواستار شد:

کمیته هماهنگی کنترل و صرفه‌جویی در مصرف گاز در استان همدان تشکیل شود

همدان - استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید در مصرف گاز صرفه جویی شود تا مشکلی نداشته باشیم خواستار تشکیل کمیته هماهنگی کنترل و صرفه‌جویی در مصرف گاز در استان همدان شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سید سعید شاهرخی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت سوخت کشور که با حضور وزیر کشور، وزیر نفت و وزیر نیرو و به‌صورت ویدئو کنفرانس با استانداران سراسر کشور برگزار شد، گفت: تمام تلاش و توان خود را برای صرفه جویی در مصرف گاز استان به کار خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر اینکه با نگاهی فرابخشی و توانی مضاعف می‌توان مصرف گاز را کنترل و صرفه‌جویی کرد، افزود: تلاش‌ها و اقدامات دستگاه‌های متولی حوزه گاز و پخش فرآورده‌های نفتی قابل تحسین است.

برنامه‌ریزی و نظارت جدی بر مصرف گاز تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در صرفه جویی سوخت اثر بخش باشد

شاهرخی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و نظارت جدی بر مصرف گاز تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در صرفه جویی سوخت اثر بخش باشد، ادامه داد: مادامی که دانشگاه‌ها و مدارس، به خاطر شرایط کرونایی تعطیل هستند ضرورتی ندارند مصرف گاز در این مجموعه ها بالا باشد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی و فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی عمومی مبنی بر صرفه جویی در مصرف گاز استفاده شود، گفت: صنایع اعم از سبک و سنگین نیز باید در مصرف گاز صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه صنایع استان همدان می‌توانند با صرفه‌جوی در مصرف گاز و سوخت جایگزین (دوگانه سوز شدن صنایع) در کنترل مصرف سوخت اثر بخش باشند؛ افزود: استان همدان در تحقق و پیاده کردن برنامه‌ها و اقدامات حوزه انرژی موظف و متعهد است تا به بهترین شکل ممکن کارها را انجام دهد.

خط قرمز ما مصرف خانگی گاز توسط شهروندان است
وی بر برنامه‌ریزی و نظارت جدی برای کنترل مصرف سوخت در استان همدان تاکید کرد و خواستار تشکیل کمیته هماهنگی کنترل و صرفه‌جویی در مصرف گاز در استان همدان شد و گفت: خط قرمز ما مصرف خانگی گاز توسط شهروندان است.

استاندار همدان ادامه داد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی استان همدان، سختی تامین مصرف سوخت تا ۱۵ اسفند است که با مدیریت صحیح و مصرف بهینه مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

شاهرخی همچنین با اشاره به اینکه با تغییر خط تامین گاز طبیعی مورد نیاز استان همدان، مشکلاتی ایجاد شد، افزود: پیش از این گاز مشترکان استان همدان از خط ۴۸ اینچی صادرات گاز ایران به ترکیه تامین می‌شد که با تغییر این خط، گاز همدان از انتهای خط ۵۶ اینچی جنوب به شمال غرب تامین می شود که موجب کاهش فشار گاز در روزهای سرد سال شده است.

کد خبر: ۶۵٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha