۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
متاسفانه ۴ شهر نارنجی مجدد به منطقه قرمز تبدیل شده است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

متاسفانه ۴ شهر نارنجی مجدد به منطقه قرمز تبدیل شده است

نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند آزمایش انسانی واکسن ایرانی با موفق ترین شیوه تزریق و مراقبت دنبال می شود و از بهمن ماه، فاز سه آزمایش بالینی آن آغاز می شود.

به گزارش بازار، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیانی اینکه در رصدخانه سردار شهید سلیمانی هستیم گفت: خوشبختانه طرح قاسم سلیمانی که با همراهی دستگاه‌های مختلف، بسیج و وزارتخانه‌های دولت و بخصوص کمک مردم شریف و کسبه ارجمند شکل گرفت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه بود دستاوردهای عظیمی داشت.

نمکی گفت: هفته‌ای که گذشت برای جهان هفته تلخی بود و در آمریکا و اروپا بسیار جانگداز بود به گونه‌ای که امریکا مرگ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر را در روز تجربه کرد همچنین کشورهای انگلیس، آلمان و ایتالیا نیز مرگ‌های نزدیک و بیش از هزار نفر در روز داشتند، اما کشور ما خوشبختانه دستاوردی ستودنی داشت و کاهش چشمگیری در سقوط آمار مرگ و میر روزانه داشته ایم و کم کم به آمار دو رقمی نزدیک می‌شویم.

وزیر بهداشت گفت: در مقایسه با نقشه هفته‌های قبل مرتب لکه‌های قرمز کم شده و به نارنجی و زرد تبدیل شده که در آینده نزدیک امیدواریم مناطق زرد نیز به رنگ سفید تبدیل خواهد شد.

نمکی در ادامه گفت: متاسفانه در مازندران ۴ شهر نارنجی مجدد به منطقه قرمز تبدیل شده است.

وزیربهداشت در ادامه درباره تولید واکسن نیز گفت: واکسن و خبر واکسن را باید به درستی و راستی فقط از وزیر بهداشت پیگیری کرد و به خبرهای متفرقه در این باره توجه نکنید.

نمکی گفت: تمام تلاش خود را برای تهیه مطمئن‌ترین واکسن از مطمئن‌ترین راه انجام می‌دهیم و در اولین فرصت که واکسن مطمئن رسید مردم را باخبر خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درباره واکسن داخلی نیز گفت: شخصا هر روز یکی دوبار پیگیر حال افرادی که اولین تزریق واکسن را داشته اند هستم و تا امروز ما موفق‌ترین شیوه تزریق واکسن را داشته ایم.

کد خبر: ۶۵٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha