۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
واتساپ محبوبترین اپلیکیشن ۲۰۲۰ لقب گرفت!
بر اساس آمار استاتیستا:

واتساپ محبوبترین اپلیکیشن ۲۰۲۰ لقب گرفت!

بر اساس آماری که وب سایت استاتیستا منتشر کرده اپلیکیشن واتساپ عنوان محبوبترین اپلیکیشن را با دو میلیارد کاربر ماهانه به خود اختصاص داد.

مژده باقری؛ بازار: استاتیستا یک پورتال آماری است که اطلاعات بیش از ۸۰،۰۰۰ موضوع از بیش از ۱۰،۰۰۰ منبع مختلف  فراهم می‌شود. محتوای این وب سایت صرفا آمار جمع آوری شده است و به نیازهای آماری کسب و کار و بازاریابی متمرکز است، با تمرکز بر آگاهی فعلی، و نه آمار تاریخی.

این وب‌ سایت که با ارئه آمار متفاوت در جهان معروف است در جدیدترین آماری که منتشر کرده عنوان کرده که تا اکتبر ۲۰۲۰ محبوبترین پیام رسان جهانی واتساپ بوده است.

بر اساس گزارش استاتیستا؛ ضریب نفوذ استفاده از اپلیکیشن واتساپ خصوصا  در بازارهای خارج از آمریکا قوی بوده و بر اساس ۲ میلیارد کاربر ماهانه که ترجیح می‌دهند در زمینه پیام رسان به این اپلیکیشن اعتماد کنند تبدیل به یکی از  محبوبترین اپلیکیشن‌های اجتماعی موبایل در سراسر جهان شده است.

بر اساس این آمار مسنجر فیس بوک که واتساپ را در سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۱۹ هزار دلار  خردیاری کرد نیز با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر ماهانه  توانسته رتبه دوم محبوبترین اپلیکیشن پیام رسان را به خود اختصاص دهد.  رتبه سوم این آمار به وی چت تعلق گرفته که با یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون کاربر ماهانه توانسته در رقابتی سر سخت با مسنجر تنها با حدود ۱۰۰۰ میلیون کاربر کمتر قافیه را به مسنجر فیسبوک باخته است!

بر اساس آمار استاتیستا در ادامه و در رتبه چهارم اپلیکیشن  کیو کیو (QQ) ۶۴۸با  میلیون کاربر ماهانه توانسته رتبه چهارم این آمار را به خود اختصاص دهد.

 اسنپ چت پنجمین اپلیکیشن پیام رسان محبوب جهانی شناخته شده و بر اساس این آمار با ۴۳۳ میلیون کاربر ماهانه توانسته ار تلگرام سبقت بگیرد.

جایگاه ششم آمار استاتیستا به  تلگرام تعلق گرفته و اپلیکیشن محبوب ایرانی‌ها با ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه رتبه ششم محبوبیت در جهان را به خود اختصاص داده است.

تلگرام در ایران همچنان محبوبتر است
اما با توجه به این آمار منتشر شده شاید بد نباشد در جریان باشید که اخیرا مرکز پژوهشی بتا با بررسی آمار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی متوجه شده است که همچنان تلگرام با داشتن ۴۹ میلیون کاربر فعال ایرانی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان است. این اپلیکیشن که در جهان ۴۰۰ میلیون کاربر دارد ۴۹ میلیون آن را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.

آمار کاربران فارسی تلگرام، اینستاگرام و توییتر توسط مرکز پژوهشی بتا احصاء شده است که بر اساس آن  تلگرام، اینستاگرام و توییتر به ترتیب بین مردم محبوب‌تر و پراستفاده‌تر هستند.

بر اساس این بررسی مشخص شده که تلگرام بیش از ۴۹ میلیون کاربر ایرانی فعال دارد محبوب‌ترین شبکه اجتماعی است. این بستر در حال حاضر بیش از ۲ میلیون کانال دارد که در طول سال بیش از ۵۰۰ میلیون پست منتشر می‌کنند. این تعداد پست در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد نمایش به خود اختصاص می‌دهد که این نشان گر آن است که هنوز تلگرام به عنوان پیام رسان در کاربردهای مختلف برای کاربران ایرانی کاربرد دارد.

همچنین در بررسی این مرکز مشخص شد بیش از ۲ میلیون سوپر گروه فعال و پر مخاطب که سهم جدی در میان کاربران دارند در حال حاضر در حال فعالیت هستند.

اینستاگرام دومین شبکه پر استفاده  در ایران
پس از تلگرام، اینستاگرام دومین شبکه پراستفاده است. با بررسی مرکز پژوهشی بتا در مورد کاربران فارسی  اینستاگرام مشخص شد که بیش از ۴۷ میلیون کاربر فارسی زبان در بستر اینستاگرام در حال فعالیت هستند.

این کاربران در طول یک سال بیش از یک میلیارد محتوا تولید می‌کنند. این بستر در جهان بیش از یک میلیارد و دویست میلیون کاربر دارد.

نوع فعالیت در سطح بالای کاربری نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ پیج با دنبال کننده بیش از ۳ میلیون کاربر دارد و بیش از ۶۰۰ پیج با دنبال کننده بیش از یک میلیون در این فضا وجود دارد.

این بررسی همچنین نشان می‌دهد که توییتر در جهان در حدود ۳۶۰ میلیون دنبال کننده دارد. در ایران بیش از ۲ میلیون کاربر دارد در طول یک سال در حدود ۵۰۰ میلیون توییت منتشر می‌کنند که از این تعداد ۲۰۰ میلیون ریتوییت انجام می‌شود. همچنین کاربران بیش از ۱.۵میلیارد لایک نسبت به توییت‌های هم انجام می‌دهند.

کد خبر: ۶۵٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha