۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
تاثیر نوع واکسن کرونا ایرانی از نوع خارجی آن هم بهتر است
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی:

تاثیر نوع واکسن کرونا ایرانی از نوع خارجی آن هم بهتر است

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اصل برای ما تهیه واکسن کرونای داخلی و ایرانی است این مسئله برای ما حائز اهمیت است.

به گزارش بازار علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با واکسن آنلاین، با اشاره به تولید واکسن کرونای ایرانی گفت: ساخت وتهیه این واکسن در کشور جای بسی خوشحالی و خرسندی دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به واکسن خارجی کرونا اظهار داشت: هنوز در مورد واکسن کرونای خارجی برخی از متخصصان شبه دارند و نگرانند که واکسن خارجی - نوعی که به ایران ارسال می‌شود - پس از تزریق موجب تغییر ژنتیک در مردم ایران شده و نسلی را به کل با مشکل مواجه کند لذا این نگرانی هنوز وجود دارد و بر این اساس است که باید در این زمینه احتیاط کرد حتی بنده در این زمینه با بسیاری از متخصصان صحبت کردم و آنها در این این زمینه نگران هستند.

وی با بیان اینکه واکسن کرونای ایرانی تست انسانی را پشت سر گذاشته و البته 60 روز طول می‌کشد تا نتیجه نهایی آن اعلام شود، اظهار داشت: بسیاری از پزشکان معتقد هستند که تاثیر نوع واکسن کرونا ایرانی از نوع خارجی آن هم بهتر است کما اینکه سازمان بهداشت جهانی واکسن نوع داخلی ایرانی را کاملا تایید کرده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: با این حال این مسئله بدین معنا است که ما به اصطلاح خرید واکسن را از خارج از مسیرهای مطمئن پیگیری کنیم لذا همزمان که پیگیر واکسن کرونای داخلی هستیم پیگیر خرید واکسن خارجی از منابع و مسیرهای مطمئن نیز خواهیم بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصل برای ما تهیه واکسن کرونای داخلی و ایرانی است  این مسئله برای ما حائز اهمیت است.

کد خبر: ۶۵٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha