۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
ورود مجلس به موضوع افزایش بی ضابطه قیمت مواد شوینده
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

ورود مجلس به موضوع افزایش بی ضابطه قیمت مواد شوینده

رحیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید این کمیسیون به موضوع گرانی بی‌ضابطه مواد شوینده ورود کرده و با برگزاری جلسه با تولیدکنندگان و بازدید از این واحدها میزان افزایش هزینه‌های تولید آنها را بررسی می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت مواد شوینده، گفت: در شرایط کنونی گرانی هیچ کالایی منطقی و عاقلانه نیست و افزایش بهای کالاهایی مانند مواد شوینده که جزو لاینفک سبد هزینه خانوار محسوب می‌شود نمی تواند توجیهی داشته باشد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچند در ماه‌های گذشته قیمت مواد اولیه موردنیاز تولید مواد شوینده افزایش داشته اما گرانی این کالا نباید خارج از ضابطه باشد، افزود: اگرچه در آبان ماه با افزایش قیمت ۴۰ درصدی مواد شوینده موافقت شد اما در هفته‌های اخیر نیز شاهد رشد قیمت این کالا در سطح کشور بودیم که این امر دلیل و توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه نباید قیمت مواد شوینده در سال ۹۹ مجددا افزایش قیمتی داشته باشد، اضافه کرد: از آنجا که مواد شوینده به کالای اساسی تبدیل شده وهمزمان با شیوع ویروس کرونا میزان استفاده از آنها بیشتر شده، دستگاه‌های نظارتی باید بر بهای این کالا نظارت دقیق‌تری داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن به موضوع گرانی بی‌ضابطه مواد شوینده ورود کرده و با برگزاری جلسه با تولیدکنندگان مواد شوینده و بازدید از این واحدها میزان افزایش هزینه‌های تولید آنها را بررسی می‌کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اگرچه برخی از تولیدکنندگان افزایش قیمت مواد اولیه موردنیاز تولید مواد شوینده را دلیل گرانی‌های فعلی می‌دانند اما رشد قیمتی این محصول باید متناسب با درصد افزایش بهای مواد اولیه باشد این در حالی است که به نظر می‌رسد برخی به دنبال سوءاستفاده از شرایط کنونی هستند.

کد خبر: ۶۴٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha