۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مداخله در قیمت گذاری، باعث شده شرکت ها در موقعیت ضعیفی قرار گیرند
کارشناس بازار سرمایه:

مداخله در قیمت گذاری، باعث شده شرکت ها در موقعیت ضعیفی قرار گیرند

دارابی، کارشناس بازار سرمایه گفت: نگرانی عمده ای که در حال حاضر سرمایه گذاران در بازار سرمایه دارند مداخلات در قیمت گذاری است.

به گزارش بازار، «همایون دارابی» افزود: متاسفانه مداخلاتی که در سیاست های قیمت گذاری انجام می شود باعث شده شرکت ها در موقعیت ضعیفی قرار گیرند.

وی اظهارداشت: نمونه این مداخلات را در حال حاضر همه در قیمت گذاری کالاها و خدمات بصورت گسترده شاهد هستند که نمونه بارزآن صنعت خودرو است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: متاسفانه آن سودی که باید در بنگاه ها جمع شود و سپس در اختیار توسعه و همینطور در اختیار پرداخت پیمانکاران، قطعه سازان و کارگران قرار گیرد و همچنین بازده سرمایه سهامداران را به همراه داشته باشد راهی جیب دلالان و خریداران می شود.

وی افزود: طی هفته های اخیر بحث های متعددی در مورد صنایع مختلف از جمله سیمان، فولاد، معادن و همچنین نرخ ارز و نرخ سود بانکی مطرح شده که همه اینها در چهارچوب سیاست گذاری قیمت گذاری دستوری است.

دارابی اظهارداشت: متاسفانه کسانی که پول خود را در مسیر تولید قرار می دهند یا در بازار شفافی مثل بورس سرمایه گذاری می کنند منافع این سرمایه گذار ی و منافع بنگاهی که ایجاد شده در عمل از مسیر واقعی خارج ودر اختیار دلالان قرار می گیردکه بسیار نگران کننده است.

وی ادامه داد: ورود سیستم قیمت گذاری در هر نظامی موجب عدم بهره وری، گرانی و کاهش تولید، ایجاد رانت، فساد و افت کیفیت می شود.

این کارشناس بازار سرمایه یادآورشد: شوربختانه با قیمت گذاری دستوری کالای گران و بی کیفیت به دست مصرف کنند گان می رسد.

کد خبر: ۶۴٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha