۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
عدم ثبات قوانین و مشکلات حمل و نقل از چالش‌های مهم صادرکنندگان
رئیس اتاق بازرگانی تبریز مطرح کرد؛

عدم ثبات قوانین و مشکلات حمل و نقل از چالش‌های مهم صادرکنندگان

تبریز- رئیس اتاق بازرگانی تبریز، عدم ثبات قوانین و مشکلات مربوط به حمل و نقل کالاهای صادراتی را از چالش‌های مهم صادرکنندگان دانست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس ژائله در جمع خبرنگاران گفت: باید تبریز را به عنوان مرکز تجارت شمالغرب و مرکز تجارت با ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان معرفی کنیم.

وی، عدم ثبات قوانین و از سوی دیگر مشکلات حمل و نقل و کمبود تعداد کامیون‌ها را از مشکلات عمده در بحث صادرات دانسته و گفت: اینکه قوانین و بخشنامه‌ها هر روز تغییر یابند، قطعاً صادرکننده را دچار خسارت‌های زیادی خواهد کرد چرا که صادرکنندگان نیز با طرف خود قراردادهایی منعقد می‌کنند که در صورت اجرایی نشدن مفاد قرارداد باید خسارت‌هایی را متقبل شوند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه تأمین کامیون به یکی از معضلات اساسی تبدیل شده، گفت: میزان کرایه‌ها نیز به طرز عجیبی بالا رفته به طوری که گاه با کرایه چندین نوبت رفت و برگشت کالا به یک کشور خارجی، می‌توان یک ماشین جدید وارد کشور کرد.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل استان ما بسیار قدیمی است، گفت: امیدواریم این اجازه به صادرکنندگان داده شود که از محل ارز صادراتی، چند صد کامیون توسط شرکت‌های حمل و نقلی وارد کشور شود.

کد خبر: ۶۴٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha