۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
قیمت فولاد به زیر ۱۰ هزار تومان می‌رسد/ جولان دلالان در بازار مصالح ساختمانی
عضو کمیسیون عمران مجلس:

قیمت فولاد به زیر ۱۰ هزار تومان می‌رسد/ جولان دلالان در بازار مصالح ساختمانی

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تامین زمین ارزان برای دهک‌های پایین جامعه بر اساس طرح جهش تولید مسکن، موجب کاهش قیمت تمام شده خانه برای نیازمندان می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری فولاد و سیمان را پرکاربردترین مصالح ساختمانی دانست که قیمت آن تاثیر بسیار زیادی بر بهای تمام شده مسکن دارد، گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده فولاد درب کارخانه کمتر از ۵ هزار تومان است اما به واسطه حضور سوداگری دلالان با قیمت بسیار بالاتر به دست مصرف کننده می‌رسد، از این رو باید با دلالان پرنفوذ  قاطعانه برخورد کنیم.  

جامعه تامین زمین ارزان برای دهک‌های پایین
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد قیمت مسکن را ارزش زمین آن تشکیل می‌دهد، افزود: دولت را در طرح جهش تولید مکلف کردیم تا زمین رایگان در اختیار دهک‌های ۳ به پایین و نیازمندان قرار دهد، در این صورت قیمت تمام شده مسکن برای آنها به نصف کاهش پیدا می‌کند؛ از طرفی اگر قیمت مصالح هم با حذف دلالان و سوداگران و اخذ سود منطقی به دست مردم برسد، بخشی دیگری از قیمت خانه را کاهش می‌دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فولاد در داخل کشور تولید شده و ارزبری بسیار کمی دارد، اظهار کرد: باوجود تولید داخلی بودن فولاد،  دریافت یارانه پنهان و بالا بودن ظرفیت تولید فولاد در کارخانه‌های کشور، رشد قیمت فولاد غیر منطقی و غیر کارشناسی است.  

جولان دلالان در بازار مصالح ساختمانی
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفوذ دلالان موجب افزایش قیمت مصالح ساختمانی و جولان آنها در این بازار شده است، خاطرنشان کرد: بی‌تردید حذف دلالان موجب بهبود و تعادل قیمت مصالح ساختمانی می‌شود، از طرفی وزیر صمت نیز کارهای بسیار خوبی را برای تنظیم بازار فولاد و سیمان آغاز کرده که مجلس نیز از آن حمایت می‌کند چرا که با عملیاتی شدن آن شاهد کاهش قیمت‌ مصالح ساختمانی و رسیدن قیمت فولاد به زیر ۱۰ هزار تومان خواهیم بود.

کد خبر: ۶۴٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • راما IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      0 0
      بعله حتما کاهش پیدا میکنه !!!!!از وقتی نماینده شدین این حرفا رو میگین پس کی ارزان میشه حداقل برا ۶ ماه بیارین زیر ۱۰ تومن عزیز پدر ملت درآمد ..