۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
انعقاد بیش از ۲۵۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا
طی هفته گذشته به ثبت رسید

انعقاد بیش از ۲۵۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

انعقاد ۲۵۰ هزار و ۱۰۱ قرارداد آتی به ارزشی بیش از سه هزارو ۹۶۰ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال در بازار مشتقه بورس کالای ایران در حالی طی هفته گذشته به ثبت رسید که معامله گران این تعداد قرارداد را در ۹ سررسید معاملاتی و بر پایه چهار دارایی زعفران نگین و پوشال، پسته و زیره سبز منعقد کردند.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، جریان معاملات هفته ای که گذشت، زعفران نگین با ۲۴۳ هزار و ۹۲۶ قرارداد منعقده و کسب سهم ۹۸ درصدی از تعداد کل قراردادهای منعقده زینت بخش بازار آتی بود. ارزش انعقاد این تعداد قرارداد نیز به رقم ۳۲۶۵ میلیارد و ۴۱ میلیون ریالی رسید تا این دارایی پایه از این نظر هم صدرنشین بازار باشد و با سه سررسید فعال، سهم ۸۲ درصدی را از ارزش کل معاملات هفتگی بازار آتی به خود اختصاص دهد. در جریان این معاملات، ۱۶۶۶ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در بازار منعقد گردید که ارزش ۱۵ میلیارد و ۱۸ میلیون ریالی را رقم زد.

معامله گران تعداد ۴۴۹۰ قرارداد آتی پسته را نیز در ۲ سررسید معاملاتی منعقد کردند تا این دارایی پایه نیز ۱۷ درصد ارزش کل معاملات هفته گذشته را در اختیار خود گرفت. به طوری که ارزش انعقاد این تعداد قرارداد به رقم ۶۷۹ میلیارد و ۴۶۸ میلیون ریال رسید.

طی هفته ای که گذشت، ۱۹ قرارداد آتی زیره سبز نیز برای تحویل در دو سررسید بهمن ۱۳۹۹ و خرداد ۱۴۰۰ در بازار منعقد شد و ارزش تقریبی ۹۶۸ میلیون ریالی را در پی داشت.

کد خبر: ۶۴٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha