۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان ۲۶۰هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد
معاون استاندار اصفهان:

انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان ۲۶۰هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد

اصفهان - غلامی، معاون استاندار اصفهان گفت: انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان ۲۶۰هزار میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

حجت الله غلامی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه مهمترین موضوعی که در حال حاضر گریبانگیر آن هستیم بحث تامین آب است، اظهار داشت: خوشبختانه به این منظور چهار پروژه در سطح استان عملیاتی شده است که این پروژه ها بخشی از نیاز آب استان اصفهان را تامین می کند.

وی با بیان اینکه با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها باز هم کمبود آب داریم، ابراز داشت: مصرف آب در مقابل تامین منابع آبی بیشتر است و اگر بخواهیم جریان آب در رودخانه زاینده رود دائمی شود باید مجاهدت و تلاشی بیشتر صرف شود.

معاون استاندار اصفهان را اشاره به اینکه برای تامین آب مورد نیاز کاشان پروژه گلاب دو در حال انجام است، تصریح کرد: در قالب این پروژه که از سال گذشته عملیاتی و در حال اجراست پیش بینی می کنیم که ۷۰۰ لیتر بر ثانیه آب به کاشان منتقل شود که البته آب منتقل شده در حال حاضر کمتر است.

سد کوهرنگ ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
وی یکی دیگر پروژه های آب رسانی در استان اصفهان را سد کوهرنگ دانست و خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی سد ۵۰ درصد است ولی تونل آن ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر نیز آب به صورت پمپاژ منتقل می شود.

غلامی دیگر پروژه تامین آب استان اصفهان را سد سراب دانست و بیان داشت: این پروژه هم بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با افتتاح و بهره برداری از آن سالیانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب از محور چشمه لنگان به حوزه زاینده رود منتقل می شود.

پروژه بهشت آباد بعد از اخذ مجوزهای زیست محیطی عملیاتی می شود
وی پروژه بهشت آباد را دیگر پروژه تامین آب دانست و افزود: تمام مجوزات این پروژه به غیر از مجوزهای زیست محیطی اخذ شده است که بعد از اخذ این مجوز و ابلاغ آن این پروژه نیز عملیاتی می شود.
معاون عمرانی استاندار اصفهان افزود: یکی پروژه های بزرگی که مطرح و مصوب شده است پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان است که مشارکت بخش خصوصی را می طلبد و با انجام این پروژه که اعتباری بالغ بر ۲۶۰ هزار میلیارد ریال لازم است، آب مورد نیاز صنایع اصفهان تامین می شود.

کد خبر: ۶۴٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • غلامعلی براتی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      4 2
      سلام انتقال اب خلیج با لوله های ابی که از اصفهان ه کرمان رفته زودتر انجام میشود واب زاینده رود به قناتهای یزد وکرمان کمک میکند تاپر از اب شوند
    • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      0 0
      این چه کاری بود که آب را از اصفهان به یزد و کرمان ببرید و کشاورزی اصفهان را نابود کنید و دوباره از خلیج فارس برای اصفهان آب انتقال دهید. نوشدارو پس از مرگ سهراب. فاجعه زیست محیطی که شما در اصفهان به وجود آوردید به هیچ وجه قابل جبران نیست