۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
رشد ۳۴ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت در ۶ ماه نخست ۹۹
مرکز آمار ایران منتشر کرد

رشد ۳۴ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت در ۶ ماه نخست ۹۹

جدیدترین گزارش فصلی مرکز آمار ایران از اقتصاد ایران در تابستان ۱۳۹۹ نشان از رشد بیش از ۳۴ درصدی کل درآمد مالیاتی دولت در نیم سال اول ۱۳۹۹ دارد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بررسی عملکرد درآمدهای مالیاتی دولت در سال ۱۳۹۶ تا شش ماه نخست سال جاری حکایت از روند مثبت درآمدهای مالیاتی دارد. به گونه ای که کل درآمد مالیاتی دولت در سال ۱۳۹۶، معادل ۹۶۳۰۸۵.۷ میلیارد ریال بوده است که این رقم شامل مالیات های مستقیم و مالیات بر کالا و خدمات است که نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱۵.۳ درصد رشد دارد.

همچنین این بخش درآمدی در سال ۱۳۹۷، با افزایش ۱۳.۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل، به رقم ۱۰۹۲۰۸۱.۲ میلیارد ریال رسیده است. در سال ۱۳۹۸ نیز کل مالیات به رقم ۱۴۱۲۰۶۵ میلیارد ریال رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۹.۳ درصد بیشتر بوده است.

اما در جدیدترین گزارش این بخش یعنی شش ماه سال جاری، کل مالیات ها به رقم ۸۵۲۲۳۹.۶ میلیارد ریال رسیده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۴.۱ درصد افزایش را نشان می دهد که این میزان درآمد مالیاتی دولت در نیم سال جاری شامل ۵۴۹۵۵۴.۵ میلیارد ریال مالیات های مستقیم و ۳۰۲۶۸۵.۱ میلیارد ریال مالیات بر کالا و خدمات می باشد که نسبت به دوره مشابه سال قبل، به ترتیب ۵۵ و ۷.۷ درصد رشد دارد.

کد خبر: ۶۴٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha