۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
۱۸۴ میلیارد تومان پاداش به مشترکان کم ‌مصرف برق تعلق گرفت
معاون هماهنگی توزیع توانیر:

۱۸۴ میلیارد تومان پاداش به مشترکان کم ‌مصرف برق تعلق گرفت

رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: ۱۸۴ میلیارد تومان پاداش به مشترکان خانگی کم ‌مصرف برق در سال جاری تعلق گرفت و این در حالیست که سال گذشته این میزان پاداش ۱۰۶ میلیارد تومان بوده است.

 به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، غلامعلی رخشانی مهر در حاشیه نشست با مدیرعامل و کارکنان توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین مشترکان کم مصرف بخش کشاورزی و صنعتی ۴۸۱ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند که این رقم سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: مشترکان برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، اداری، تجاری و خانگی می‌توانند با مشارکت در طرح‌های مدیریت مصرف برق از پاداش خوش مصرفی بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه مشترکان برق خانگی در صورتی که مصرف خود را در فصل زمستان کاهش دهند از مشوق‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد، افزود: با توجه به اینکه همواره در روزهای سرد سال، مصرف سوخت گاز افزایش پیدا می‌کند، به‌منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در حوزه انرژی، صنعت برق برای تشویق مردم به کاهش مصرف که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها است مشوق هایی را که تابستان ارائه می کند در زمستان نیز در نظر گرفته است.

رخشانی مهر در ادامه به طرح برق امید اشاره کرد و اظهار داشت: طرح برق امید، با هدف تغیر نگرش مصرف کنندگان بخش خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده است.

وی ادامه داد: در این طرح مشترکان به سه دسته مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین می‌شود که مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا ۱۰۰درصد تعرفه برق بهره‌مند می‌شوند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه مدیریت انرژی مهمترین برنامه وزرات نیرو است، افزود: سال ۹۸ و ۹۹ را بدون خاموشی گذراندیم و ۵ هزار و ۶۰۰ مگاوات با مدیرت انرژی و مدیریت بار تامین برق انجام شد.

وی اظهار داشت: با همکاری مردم، صنایع و کشاورزی نیروگاه مجازی در حوزه صنعت برق تشکیل و حدود پنج میلیارد یورو اعتبار صرفه‌جویی شد.  

در ادامه، خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان افزود: ۱۱۰ هزار مشترک خانگی کم مصرف این استان در دوره قرائت آبان و آذر ماه سال جاری از تخفیف ۱۰۰ درصدی صورتحساب برق برخوردار شدند.

وی ادامه داد: طرح برق امید فرصت مناسبی برای همه مشترکان ایجاد می‌کند که مصرفشان را کم کرده و از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق برخوردار شوند.

عوض زاده با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در طول سال از محدوده زمانی مختلف مناطق گرمسیری برخوردار است افزود: شهرستان‌های چابهار، نگور، کنارک از ابتدای فروردین تا پایان آذر، شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، قصرقند، بنت و اسپکه از اول فروردین تا پایان مهر، شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سرباز، راسک، بزمان، زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون از اول فروردین تا پایان شهریور جزو مناطق گرمسیری یک قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهرستان‌های جالق، سیرکان و ایرندگان از اول خرداد تا پایان مرداد جزو مناطق گرمسیری ۲، میرجاوه، کورین، نصرت آباد، سراوان، سیب و سوران و مهرستان از اول خرداد تا پایان مرداد، نیکشهر، فنوج، قصرقند، بنت و اسپکه ماه‌های فروردین، آبان و آذر، سرباز و راسک ماه مهر جزو مناطق گرمسیری سه و شهرستان‌های زاهدان و خاش از اول خرداد تا پایان مرداد جزو مناطق گرمسیری چهار قرار می‌گیرند.

عوض زاده تصریح کرد: مشترکان برق با نصب اپلیکیشن برق من می‌توانند از وضعیت تعرفه‌ای شهرستان و مصرفی خود در طرح برق امید اطلاع پیدا کنند.

کد خبر: ۶۴٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha