۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
وجود ۱۱ هزار پهنه معدنی در کشور/ با رانت‌های صنعت فولاد می‌جنگیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

وجود ۱۱ هزار پهنه معدنی در کشور/ با رانت‌های صنعت فولاد می‌جنگیم

تبریز- وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه ایران معادن بزرگ و مهمی دارد، گفت: ۱۱ هزار پهنه معدنی در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم‌حسینی دیشب در دیدار با فعالان تجاری، صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز گفت: در حوزه اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن کشور عقب ماندگی های اساسی وجود دارد.

وی از وجود ۱۱ هزار پهنه معدنی در کشور خبر داد و گفت: این پتانسیل بزرگی برای کشور است، باید نسبت به فعال سازی بیش از پیش معادن کشور اقدام کنیم.

رزم حسینی سپس افزود: آذربایجان شرقی قطب معادن کشور بوده و تاکنون از این مزیت بزرگ اقتصادی و تجاری آن گونه که باید استفاده نشده است.

وی به رانت های صنعت فولاد نیز اشاره کرد و افزود: تبعیض در صنعت فولاد کشور وجود دارد و مبارزه با نابرابری‌ها در این بخش مهم اقتصاد کشور را ادامه می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه با رانت‌های صنعت فولاد می‌جنگیم، ادامه داد: باید تلاش های فروانی در این زمینه صورت گیرد؛ متاسفانه طی سال های اخیر شاهد وجود تبعیض ها در فولاد کشوریم و باید جنگ تمام عیار در قبال رانت های ایجاد شده در این بخش آغاز شود.

وزیر صمت گفت: تقویت زنجیره اقتصاد فولاد کشور اولویت ما است و در وزارت صمت تصمیم جدی در این زمینه داریم و بخشی از اقدامات و برنامه ها تاکنون عملیاتی شده است.

کد خبر: ۶۴٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha