۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
رتبه زنجان در بودجه سال ۱۴۰۰ تنزل نداشته است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

رتبه زنجان در بودجه سال ۱۴۰۰ تنزل نداشته است

زنجان- طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه استان زنجان در بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به بودجه امسال تنزل نداشته است، گفت: باید تلاش کنیم تا در جذب اعتبارات ملی گام‌های موثرتری برداریم.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه آنچه اقتصاددانان از بودجه سال ۱۴۰۰ در سطح کلان برداشت می‌کنند، این است که بودجه مذکور بودجه‌ای ضعیف، غیرواقعی و همراه با مشکلات متعدد از جمله تورم است، گفت: تراز عملیاتی در بودجه ۱۴۰۰ تقریبا ۱۱۷ درصد نسبت به بودجه امسال رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص رشد درآمدها، هر سال این میزان ۱۷ درصد بود، این در حالی است که این میزان برای بودجه سال آینده ۱۰ درصد تعیین شده است، افزود: این بدان معنی است که درآمد نسبت به میانگین کاهش پیدا کرده اما هزینه‌ها نسبت به میانگین افزایش یافته است که این مهم نیز از دیگر آسیب‌های جدی بودجه سال آینده به شمار می‌رود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تدوین بودجه این گونه بیان می‌شود که این بودجه قرار است مستقل از درآمدهای نفتی باشد، تصریح کرد: این در حالی است که در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۳.۳ میلیون بشکه فروش روزانه نفت در نظر گرفته شده است، در حالی که با توجه به شرایط تحریمی، تحقق این امر صد درصد غیرممکن است و رسیدن به این عدد امکان‌پذیر نیست.

طاهری با تاکید بر اینکه اتفاقی که در عمل رخ داده، این گونه نیست، ادامه داد: اولاً فروش نفت بیش از حد انتظار در نظر گرفته شده است، همچنین برداشت از صندوق توسعه ملی اعتبار در این بودجه دیده شده است و علاوه بر این فروش اموال و اوراق نیز در بودجه سال ۱۴۰۰ بوی نفت می‌دهد که اگر مالیات را که حدود ۲۰ درصد است، از بودجه سال آینده کنار بگذاریم، کل بودجه رنگ و بوی نفت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ کاملاً تورم‌زا است، اظهار کرد: موافق فروش اموال دولت و شرکت‌های دولتی در بورس هستیم، به شرطی که بعد از فروش این اموال، این درآمدها برای هزینه‌های جاری صرف نشده و سرمایه‌گذاری شود.

طاهری با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام نیز با بودجه سال ۱۴۰۰ محقق نخواهد شد، عنوان کرد: رتبه استان در بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به بودجه امسال تنزل نداشته است اما باید تلاش کنیم تا در جذب اعتبارات ملی گام‌های موثرتری برداریم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است استان زنجان در خصوص درآمد و هزینه حدود ۳,۰۰۰ میلیارد تومان درآمد و حدود ۶۵۰ میلیارد تومان نیز هزینه داشته باشد.

کد خبر: ۶۴٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha