۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری الجزایر در نفت و گاز
با هدف ارزآوری صورت گرفت

سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دلاری الجزایر در نفت و گاز

الجرایر قصد دارد در مدت پنج سال ۴۰ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری ‌کند.

به گزارش بازار، شرکت ‌ملی ‌اکتشاف، تولید، ‌حمل‌ و نقل و ‌بازاریابی نفت ‌و ‌گاز ‌الجزایر، موسوم به سوناطراک، اعلام کرد در نظر دارد طی پنج سال آینده ۴۰ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری کند.

توفیق حکار مدیر عامل شرکت نفتی سوناطراک امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت که این شرکت ۴۰ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز طی پنج سال آینده سرمایه گذاری می‌کند که ۵۱ درصد از این سرمایه گذاری به صورت دینار خواهد بود.

وی که به مناسبت سال نو میلادی این کنفرانس خبری را برگزار کرده بود این اقدام شرکت سوناطراک را به عنوان بخشی از یک رویکرد یکپارچه این شرکت ملی با توجه به تحقق طرح هایش اعلام و تصریح کرد که با اجرای این کار زمینه برای ارز آوری بیشتر کشور فراهم خواهد شد. وی در ادامه به فعالیت‌های عملیاتی این شرکت پرداخت و گفت تولید و فروش نفت و گاز در سال ۲۰۲۱ به ویژه به دلیل راه اندازی دو میدان گازی و نفتی به طور چشمگیری، افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل سوناطراک تأکید می‌کند که این شرکت به تامین نیازهای روزافزون بازار ملی ادامه خواهد داد که در سال ۲۰۲۴ به ۷۰ میلیون تن خواهد رسید و میزان ‌صادرات نفت کشور نیز تا این سال به ۹۰ میلیون تن در سال خواهد رسید.

این مقام الجزایری درباره وضع درآمدهای نفتی و گازی نیز گفت با وجود بحران بهداشتی ناشی از شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا ۲۰۱۹، کووید-۱۹، انتظار دارد که سال مالی ۲۰۲۰ با یک نتیجه سودآور به پایان برسد. وی افزود این سود آوری با وجود بیماری همه گیر ویروس کرونا ۲۰۱۹، کووید-۱۹ (COVID-۱۹‌)، ثمره تلاش‌های همه مجموعه‌ها و خود شرکت از طریق، به ویژه از طریق کاهش هزینه‌های عملیاتی و سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های تولیدی بوده است.

توفیق حکار در بخش دیگر از ‌سخنان از خود در ‌همین باره ‌گفت: شرکت ما خوب توانست در مقابل دو بحران یعنی بحران بهداشتی ناشی از شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا ۲۰۱۹، کووید-۱۹، و بازار کساد و بی رونق انعطاف پذیری داشته باشد. بحران مضاعف بی سابقه‌ای که بیشتر اقتصادهای جهان را دچار رکود و افت کرد.

این مسئول نفتی الجرایر خاطر نشان کرد که تلاش‌های سوناطراک طی امسال به کشف ۱۸ میدان جدید نفتی و گازی منجر شده است و این موفقیت قابل توجهی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. از این گذشته راه اندازی طرح‌های بزرگ گازی و زیرساخت‌ها، اجازه می‌دهد تا سوناطراک همچنان به افتخارات خود ادامه دهد. وی افزود موفقیت شرکت ما به حدی رسیده که قادر است هم نیازهای داخلی هم نیازی خارجی مشتریان اش را تامین کند.

وی ادامه داد که ما در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش علاقه شرکای خارجی برای سرمایه گذاری در بخش معدن الجزایر، از طریق اجرای چندین توافق نامه و تفاهم نامه، و همچنین تمدید توافق نامه‌های گاز منعقد شده با شرکای ایتالیایی و اسپانیایی بودیم. همه این‌ها نشان‌های مثبتی هستند دال بر اینکه چشم اندازهای امیدوارکننده در مقابل کشور ما قرار دارد.

همچنین قرار است با امضای قرارداد ساخت پالایشگاه جدید حاسی مسعود، ظرفیت‌های فعلی ما را برای تأمین نیازهای بازار سوخت ملی تقویت شود.

کد خبر: ۶۴٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha