۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
ایران در ردیف ۱۰ کشور تولیدکننده واکسن کرونا قرار گرفت
عضو هیئت رئیسه مجلس:

ایران در ردیف ۱۰ کشور تولیدکننده واکسن کرونا قرار گرفت

دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با تولید واکسن بومی کرونا به دست جوانان متخصص، ایران در ردیف ۱۰ کشور تولید کننده این واکسن قرار گرفت.

به گزارش بازار، سید محسن دهنوی در گفتگو با رسانه ملی گفت: این افتخار بزرگی است که با وجود تحریم‌های ظالمانه، نظام بهداشت و سلامت ایران پا به پای کشورهای پیشرفته جهان موفق به تولید واکسن کرونا شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به لحاظ فناوری از سایر کشورهای جهان چیزی کم نداریم و هرچه در تولید مشکلاتی بزرگتر داشته باشیم، با وجود متخصصان ایرانی در داخل تولید می‌کنیم.

وی تاکید کرد: همه فرآیندهای تولید واکسن داخلی زیر نظر سازمان غذا و دارو انجام می‌شود و این سبب خواهد شد که این واکسن حتما با رعایت تمام استانداردهای لازم تولید شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که ما روی تولید واکسن خارجی هیچ گونه نظارتی نداریم و با توجه به صدور گواهینامه‌های صادرشده، آن‌ها را خریداری می‌کنیم در حالی که واکسن ایرانی با تمام نظارت‌های لازم تولید می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واکسن سازی در ایران بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و به اذعان سازمان بهداشت جهانی به جز کشورهای اندک پیشرفته جهان، ایران و مصر سازنده واکسن هستند.

دهنوی با بیان اینکه کشورهای زیادی در جهان اقدام به تولید واکسن کرونا کردند، اما موفقیتی نداشته اند گفت: کشور ما با وجود ۱۵ هزار متخصص نخبه بیوتکنولوژی و زیرساخت‌های مورد نیاز به همراه شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید این واکسن شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساخت واکسن یک اقدام حاکمیتی است و اقدام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد که موفق شد با استفاده از منابع و زیرساخت‌های مناسبی که در اختیار دارد، این واکسن را در داخل تولید کند.

کد خبر: ۶۴٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha