۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
 ۷۰ درصد دامپروری مازندران سنتی است
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

۷۰ درصد دامپروری مازندران سنتی است

ساری- بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس کمبود نهاده های دامی را از مشکلات برشمرد و گفت: ۷۰ درصد دامپروری به صورت سنتی انجام می شود.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر تغییر رویکرد دامپروری از سنتی به صنعتی اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد دامپروری به صورت سنتی در استان انجام می شود که باید تغییر رویکرد داده شود.

وی بر لزوم پیگیری برای تامین نهاده های دام و طیور و ماشین آلات کشاورزی تاکید کرد و گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی از جایگاه ویژه در اقتصاد کشاورزی برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات فرا روی منابع طبیعی ادامه داد: با اجرای طرح تنفس جنگل، بسیاری از مجریان با بیکاری مواجه شدند که برای حل مشکل آنان باید اعتبار لازم برای اجرای طرح های حفاظتی تامین شود.

بابایی کارنامی یادآور شد: همچنین باید درختان قطع و رهاشده قبل از طرح تنفس جنگل در صنایع سلولزی و چوب و کاغذ مازندران و نکا چوب استفاده شود.

این نماینده مجلس بهره گیری از ظرفیت آب بندان ها را یکی از راه کارهای اساسی برای تامین آب کشاورزی دانست و گفت: تجهیز آب بندان ها، تامین اعتبار طرح های آبخیزداری، زهکشی زمین های کشاورزی باید در دستور کار و اولویت قرار گیرد.

کد خبر: ۶۴٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha