۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
۹۰ درصد سرب کشور در زنجان تولید می شود
رئیس صمت زنجان:

۹۰ درصد سرب کشور در زنجان تولید می شود

زنجان- فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه باید از ظرفیت معدن به خوبی استفاده شود، گفت: ۹۰ درصد سرب کشور در استان زنجان تولید می شود. 

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بخش معدن ظرفیتی بسیار مهم برای تولید و اشتغال است، اظهار کرد: ۹۰ درصد سرب و ۷۵ درصد روی کشور در استان زنجان تولید می شود و این برای استان بسیار خوب است. 

وی اظهار کرد: طی سالجاری بیش از ۴۶۳ هزار تن ماده معدنی از معادن رو باز و ۶۳ هزار تن هم از معادن زیر زمینی استان استخراج شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه این استان ۳۴۲ معدن دارد، تاکید کرد: از این تعداد ۸۲ مورد معدن فلزی و ۲۶۰ مورد نیز معدن غیرفلزی است.

فغفوری با بیان اینکه ذخیره قطعی این معادن  در استان زنجان بیش از ۸۶۳ میلیون تن می باشد، گفت: استخراج اسمی سالیانه این معادن ۱۴ میلیون تن است.

وی استخراج واقعی معادن را هفت میلیون تن اعلام کرد و یادآور شد: با تلاش های انجام گرفته معادن پالایش شده و معدن به صورت بلاتکلیف وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه بخش معدن در اقتصاد استان زنجان نقش بسیار موثری دارد، گفت: بخش معدن در اشتغال استان هم تاثیر گذار است. 

کد خبر: ۶۴٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha