۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
پروژه های کشاورزی خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی شد
با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

پروژه های کشاورزی خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی شد

بجنورد- صبح پنجشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی چندین پروژه کشاورزی در استان خراسان شمالی کلنگ زنی و افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، کارخانه پنبه پاکنی کیمیا، دو واحد گلخانه، پروژه مرغ گوشتی، کارخانه جوجه کشی، ساختمان اداری ستاد سازمان جهادکشاورزی و استخر دو منظوره ذخیره آب و فاز دوم آبیاری نوین ۳۰۳ هکتاری کشت و صنعت آستان قدس در شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و اسفراین با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و هئیت همراه و استاندار خراسان شمالی و دیگر مسئولان صبح امروز کلنگ زنی و افتتاح شدند.
حجم عملیات کارخانه پنبه پاک کنی کیمیا در شهرستان مانه و سملقان۱۵ هزار تن در سال و میران اشتغال ایجاد شده به طور مستقیم ۲۹ و غیر مستقیم ۵۰ نفر است.
با افتتاح این پروژه با توجه به فرآوری ۲۰ هزار و ۲۰۰ تنی سالیانه در استان، افزایش میزان فرآوری محصولات کشاورزی از ۲۰ هزار و ۲۰۰ تن به ۲۰ هزار و ۲۱۵ تن در سال ارتقاء می یابد.
همچنین پروژه مرغ گوشتی با ظرفیت ۹۰ هزار قطعه و کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۱۵ میلیون قطعه در سال در شهرستان مانه و سملقان با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۲۱۰ نفر کلنگ زنی شد.
در ادامه سفر وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان اسفراین استخر دو منظوره ذخیره آب و فاز دوم آبیاری نوین ۳۰۳ هکتاری کشت و صنعت آستان قدس به بهره برداری رسید.
حجم عملیات این پروژه ۳۰۳ هکتار با ظرفیت تولید ۰.۳ میلیون متر مکعب، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۴۰ نفر  و میزان اعتبار هزینه شده برای افتتاح این پروژه از محل اعتبارات ملی ۱۶.۷ میلیارد ریال و تسهیلات ۰.۲۹ میلیارد ریال است.
میزان تاثیر گذاری کمی این پروژه در تولید شهرستان، بهبود مصرف آب به میزان ۳۰۰ هزار مترمکعب در سال است.
از مجموع ۵۰ هزار و ۱۷۵ هکتار از اراضی اولیه مستعد استان در جهت اجرای طرحهای آبیاری نوین ، تا پایان سال ۹۸، ۳۶ هزار هکتار اجرا شده است و در صورت تخصیص کامل اعتبارات سال ۹۹ مجموع سطح اجرا شده و در حال اجرا به چهار هزار هکتار خواهد رسید.
میزان بهره وری این پروژه، افزایش راندمان آبیاری از ۳۰ درصد به ۶۵ درصد است.
از مجموع هشت هزار و ۲۲۲ هکتار سطح شهرستان حدود پنج هزار و ۶۴۸ هکتار اجرا شده و دو هزار هکتار در حال اجرا و مطالعه است.
کد خبر: ۶۴٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha