۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۰ در مجلس یک تصمیم راهبردی بود
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ کشور:

تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۰ در مجلس یک تصمیم راهبردی بود

شریعتی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمی که کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص تصویب کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ گرفت یک تصمیم راهبردی بود و اصلا به معنای موافقت با محتوای لایحه دولت نبود.

به گزارش بازار، مالک شریعتی نیاسر افزود: هیچ یک از اعضای کمیسیون تلفیق محتوای لایحه بودجه و همینطور نامه اصلاحی دولت را در این زمینه قبول ندارند.

وی اظهارداشت: تمامی اعضای این کمیسیون بالاتفاق معتقدند لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و اصلاحیه پیوست آن نمی تواند انتظارات را برآورده کند و حتی در برخی از بخش ها اختلاف و ایرادات محاسباتی جدی دارد.

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمی که کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص تصویب کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ گرفت یک تصمیم راهبردی بود و به هیچ وجه به معنای موافقت با محتوای لایحه بودجه دولت نبود.

وی افزود: وقتی مجالس به کلیات لایحه بودجه رای می دهند یعنی با دولت همراهی کرده اند و وقتی رای نمی دهند یعنی مخالف دولت عمل کرده اند.

شریعتی بیان داشت: کمیسیون تلفیق مجلس در بحث لایحه بودجه ۱۴۰۰ یک تصمیم عاقلانه گرفت به این معنی که در دوراهی بازگرداندن لایحه به دولت و همچنین شناختی که از دولت وجود داشت همه به این نکته واقف بودند که عزم و توان اصلاح بودجه را ندارد.

وی ادامه داد: این نامه اصلاحی یک صفحه ای چهار روز طول کشید تا به مجلس ارسال شود البته محتوای خاصی هم در آن مشاهده نمی شود از قبل هم قابل پیش بینی بود پاسخ دولت چیست؟

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از جبران شکاف درآمد و هزینه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ طبق برآورد دولت ۹۳ هزار میلیارد تومان بود که با فروش اوراق پیش بینی کرده اند و بقیه را هم در یک اقدام عجاب انگیز گفته شده از محل کاهش تخصیص در اجرا جبران خواهیم کرد که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: شاید تعداد معدودی از نمایندگان موافق محتوا و جزئیات محاسباتی در لایحه و مواد اصلاحی آن باشند بقیه نه محتوای لایحه بودجه و نه نامه اصلاحی دولت را قبول دارند.
 

کد خبر: ۶۴٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha