۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
تمدید اعتبار مصوبه شورای عالی سران برای تصمیمات ستاد تنظیم بازار
وزیر صمت خواستار شد

تمدید اعتبار مصوبه شورای عالی سران برای تصمیمات ستاد تنظیم بازار

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ سیاست های جدید صادراتی را گره گشای مشکلات صادرکنندگان دانست و خواستار تمدید اعتبار مصوبه شورای عالی سران برای تصمیمات ستاد تنظیم بازار به خصوص در این شرایط حساس کنونی شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با حجت الاسلام حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور تأمین معیشت مردم را از وظایف مهم وزارت صمت دانست و تصریح کرد: چندیدن متغیر اقتصادی مستقیما بر معیشت مردم تاثیر دارد که اولین مورد آن تغییر نرخ ارز است و صنایعی که به نرخ ارز وابسته اند با تغییر آن، متاثر خواهند شد.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر زمانی که حجم زیادی حباب پولی در کشور داشته باشد به سمت سرمایه گذاری بر محل‌هایی مثل مسکن، خودرو و مواردی از این قبیل خواهد رفت که باز هم بر بازار و تامین معیشت مردم تاثیر خواهد گذاشت.

گره‌گشایی از مشکلات صادرکنندگان با ابلاغ سیاست‌های صادراتی جدید
وزیر صمت با بیان اینکه در این مدت در تلاش بودیم تا اصلاحاتی انجام دهیم، گفت: پیش از این کسانی که ارز حاصل از صادرات را به چرخه نیما عرضه نمی‌کردند مشمول پیگیری قضایی می‌شدند، اما واردات در مقابل صادرات آزاد شد تا به راحتی بتوانند تعهد ارزی کنند و با این روند ترخیص کالاهای مانده در گمرک حل شد.

تمدید اعتبار مصوبه شورای عالی سران برای تصمیمات ستاد تنظیم بازار
رزم حسینی اضافه کرد: ستاد تنطیم بازار مصوبه شورای عالی سران داشت که به تایید مقام معظم رهبری هم رسانده شد تا وزارت صمت با این ابزار اجازه کنترل بازار را داشد. اما از ابتدای سال این اعتبار به پایان رسید و این ستاد دیگر توان مداخله در کنترل کالاهای صادراتی و اقدام برای کنترل بازار در برخی اقلام را نداشته باشد و در فرایند فعلی با تاخیر حداقل ۳ ماهه در تصمیم گیری، تایید و اجرا مواجه خواهیم بود.

در خط مقدم برای مقابله با فسادها ایستاده ایم
وی با تاکید بر این که هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب در بازار فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: مجوز فروشی، امتیازات و انحصارات، امضاهای طلایی، فساد، رانتخاری و هزاران دلیل دیگر باعث افزایش قیمت در فولاد، خودرو و بازار شدند، اما در خط مقدم برای مقابله با این فسادها برخواستیم.

کاهش قیمت‌ها با ارایه شیوه نامه عرضه محصولات فولادی در بورس
وزیر صمت اضافه کرد: در فولاد ظلمی به مصرف کنندگان می‌شد و کالایی که در داخل تولید می‌شد با قیمت جهانی به فروش می‌رسید. ما شروع به کنترل قیمت کردیم و شیوه نامه عرضه محصولات فولادی در بورس را ارایه دادیم که در همین راستا قیمت ۱۶ هزار تومانی میلگرد به زیر ۸ هزار تومان رسید.

بازگشت وظایف اصلی وزارت صمت به این مجموعه
رزم حسینی بیان کرد: یکی از آسیب‌های این وزات‌خانه انتقال وظایف به خارج از این مجموعه بود، تجارت خارجی، فولاد، قیمت گذاری در کالاهایی مثل خودرو با وزارت صمت است اما افراد زیادی در آن دخیل هستند که با تلاش‌ها و رایزنی های انجام شده وظایف دوباره به این مجموعه در حال بازگشت است.

تمرکز فعالیت‌های صنعت خودرو در سازمان ایدرو
وی اضافه کرد: تمام فعالیت‌های صنعت خودرو در سازمان ایدرو متمرکز شده تا هم انحصار شکسته شده و هم زیان خودروسازها رفع شود و پذیرفتنی نیست که ملت شریف ایران خودرویی با ضریب اطمینان و قیمت مناسب نداشته باشند.
وزیر صمت در پایان با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان و نقش مهم وزارت صمت در تامین معیشت مردم در این برهه حساس کنونی، خواستار حمایت تمامی ارکان نظام از مجموعه وزارت صمت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های این وزارتخانه شد.

کد خبر: ۶۴٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha