۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
ویروس کرونا نشان داد امریکا یک کشور جهان سومی است
پراودارو روسیه:

ویروس کرونا نشان داد امریکا یک کشور جهان سومی است

امریکا در حال تبدیل شدن به یک کشور جهان سوم است. هیچ چیزی مانند ویروس کرونا، امریکا را به یک کشور جهان سومی تبدیل نکرد.

بازار؛ گروه بین الملل: چگونه امریکا تا این مرحله از وخامت اوضاع رسیده است؟ چرا هرج و مرج این کشور را فرا گرفته است؟ امریکایی ها همواره به علم پزشکی خود می بالیدند. اما ویروس کرونا نشان داد که در واقعیت، امریکا یک کشور جهان سومی است. در این مقاله، به نظرات «ولادیمیر واسیلیف»، کارمند علمی ارشد انستیتوی امریکا و کانادا در آکادمی علوم روسیه، در خصوص وضعیت امریکا اشاره شده است.

اخیرا، شخص «دونالد ترامپ» اعلام کرده که امریکا در حال تبدیل شدن به یک کشور جهان سوم است. بسیاری این سخنان ترامپ را مضحک می دانند، اما در حقیقت این سخنان وی با واقعیت تطابق دارد.

مقامات امریکایی ضمن توسعه جهانی سازی لیبرال تصور می کردند که این روند، فقط مزایای اقتصادی را به همراه خواهد داشت. زیرا می تواند پناهگاه امنی برای سرمایه گذاری باشد و در نتیجه آن، تمامی نخبگان و افراد ثروتمند و باهوش از سراسر جهان به امریکا مهاجرت کنند و این امر توسعه سریع اقتصادی امریکا را به همراه خواهد داشت.

اما اوضاع برعکس پیش رفت. فقط مهاجران از اروپا نبودند، بلکه از امریکای لاتین، افریقا و آسیا نیز مهاجرت هایی به سوی امریکا صورت گرفت. این مهاجران ارزش های فرهنگی امریکا را درک نمی کنند و در نتیجه، نه فقط تعداد افراد وابسته به وضعیت اقتصادی کشور افزایش یافت، بلکه به فرهنگ و ارزش های این کشور نیز خدشه وارد شد.

هیچ چیزی مانند ویروس کرونا، امریکا را به یک کشور جهان سومی تبدیل نکرد. امریکا فکر می کرد، در زمینه پزشکی، در کل جهان پیشرو است. اما، ویروس کرونا نشان داد که چنین نیست.

هدف اصلی «جو بایدن»، کنار زدن ترامپ بود. تضاد میان این دو مقام بسیار زیاد است. بایدن از یک خانواده طبقه متوسط و نسبتا فقیری می باشد و در حقیقت، همواره، فقیرترین سناتور بوده است.

کد خبر: ۶۴٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha