۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
خراسان شمالی استانی مهم در بخش کشاورزی است
وزیر جهادکشاورزی:

خراسان شمالی استانی مهم در بخش کشاورزی است

بجنورد- وزیر جهادکشاورزی گفت: خراسان شمالی از استان های پر اهمیت در بخش کشاورزی است که طیف بسیار گسترده ای از بخش کشاورزی در این استان قابل مشاهده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، کاظم خاوازی عصر چهارشنبه در بدو ورود خود به استان با بیان اینکه خراسان شمالی استانی تک ضلعی در بخش کشاورزی نیست، افزود: این استان در حوزه های زراعت، باغبانی، دامپروری و بسیاری از بخش های اشتغالزا مانند نوغانداری استانی پیشرو و مهم است.
‌وی اولین هدف از سفر خود به خراسان شمالی را دیدار با نمایندگان کشاورزان و رفع مشکلات احتمالی آنان عنوان کرد و گفت: این استان از پتانسیل بالایی برای توسعه بخش گیاهان دارویی برخوردار است که برای کشور بسیار مهم است که در این سفر بررسی می شود خاوازی بررسی موضاعات ایجاد و توسعه زیرساخت های آبیاری نوین، توسعه کشت گلخانه ای، اراضی شیب‌دار و حل مشکلات دامداران به ویژه حوزه دام سبک و بازدید از کارخانه پنبه به عنوان یکی از زنجیره های مهم اشتغالزای بخش کشاورزی استان را از دیگر اهداف سفر خود عنوان کرد.
وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشت گیاه کاملینا به عنوان گیاه دانه روغنی در خراسان شمالی از اتفاقات خوبی است که توسعه کشت آن در نقاط مختلف کشور می تواند موجب افزایش ضریب خود اتکایی کشور در بحث روغن شود.
کد خبر: ۶۴٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha