۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
روند صادرات در زنجان رو به رشد است
استاندار زنجان:

روند صادرات در زنجان رو به رشد است

زنجان- استاندار زنجان عملکرد گمرک زنجان در توسعه صادرات را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: صادرات کالا در استان رو به رشد است و از ۷۸ درصد کاهش به ۴ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار فتح الله حقیقی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در محل استانداری زنجان با بیان اینکه برگزاری جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید در استان تقویت شود، گفت: اتاق بازرگانی در تهیه نقشه راه تجارت به خوبی عمل کرده است.  

وی اظهار کرد: برگزاری جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان خروجی بسیار خوبی داشته و منجر به توسعه مراودات خارجی شود.  

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان در خیلی از شاخص ها جزو سه استان اول کشور است، گفت: این استان در برگزاری جلسات، موثر بودن و پیگیری مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عملکرد بسیار خوبی داشته است.  

حقیقی تاکید کرد: محور و اساس گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان، نقشه راه تجارت خارجی تدوین شده از سوی اتاق بازرگانی است.

وی با بیان اینکه گشایش های ایجاد شده در موضوع ورود موقت کالا از طریق گمرک استان، نتیجه برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بوده است، گفت: اگر نقشه راه داشته باشیم همه کارها شدنی است و باید به آنچه که مصوب شده، جنبه عملیاتی بدهیم.  

استاندار زنجان به اجرای پروژه دو خطه کردن راه آهن «زنجان- قزوین» اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده طی چند ماه گذشته این پروژه بیش از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۱۰ سال بود که روند اجرای این پروژه متوقف شده بود.  

حقیقی با بیان اینکه دو خطه کردن راه‌آهن «زنجان - قزوین»  یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان زنجان است، گفت: عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شده است.

وی افزود: تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان در اتاق بازرگانی زنجان اقدامی ارزشمند است و دستگاه‌های اجرایی باید با هماهنگی و حمایت از این نقشه راه زمینه را برای نتیجه دادن بهتر آن فراهم کنند.  

استاندار زنجان ابراز داشت: صادرات کالا در استان طی فروردین ماه امسال ۷۸ درصد کاهش داشت و در ۹ ماه امسال صادرات استان به ۴ درصد کاهش رسیده است.  

کد خبر: ۶۴٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha