۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به مردم برسد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به مردم برسد

نظری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق است، اما اگر اقداماتی صورت گیرد که همانند گذشته دچار انحرافاتی نشود مشکلی با بودنش نیست.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، غنی نظری درباره انحرافات مطرح شده در خصوص تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین حذف آن در بودجه سال آینده، اظهار کرد: ۱۸ هزار میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال گذشته به کالاهای ضروری اختصاص یافته بود که این اعتبار متاسفانه به آن هدف اصلی که تامین کالاهای اساسی بود نرسید و دچار انحرافاتی شد.

وی ادامه داد: از اینرو ارز ۴۲۰۰ تومانی که متعلق به تامین کالاهای اساسی برای محرومین، اقشار ضعیف جامعه بود تامین نشد و دلیل آن این بود که شیوه نامه و آیین نامه‌ درستی در توضیح این ارز وجود نداشت به همین جهت این ارز در جاهای دیگر صرف شد.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نام کالاهای اساسی بود، اما به کام دیگر کالاهای غیر ضرور شد، از اینرو در مجلس مصمم هستیم که این ارز باید از بودجه سال آینده حذف شود و اگر امکان حضورش فراهم شد فقط صرفاً به کالاهای اساسی با نظارت دقیق تعلق گیرد.

نظری با بیان اینکه باید مشخص شود این ارزها به چه کسانی تعلق گرفته است، تصریح کرد: مجلس این اجازه را نخواهد داد همانند سالیان گذشته ارز ۴۲۰۰ تومانی حیف و میل شود و باید این ارز در جهت تامین رفاه اقشار مستضعف و محروم هزینه شود.

وی تاکید کرد: از اینرو مجلس علاقمند است در بودجه با دولت تعامل کند تا اولا کسری بودجه کمتر شود و ثانیا اقدامات کمک معیشتی خوبی در جهت حمایت از مردم دیده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید اقدامات در راستای حمایت از مستضعفان باشد، بیان کرد: مجلس با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موافق است و سعی خود را خواهد کرد که این ارز از بودجه ۱۴۰۰ حذف شود، زیرا فساد آور است، اما اگر اقداماتی صورت گیرد که همانند گذشته دچار انحرافاتی نشود مشکلی با بودنش نیست، اما نبودنش بهتر از بودنش است.

کد خبر: ۶۴٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha