۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
شناسایی ویروس جهش یافته در ۲۱ کشور
ان اچ کی اعلام کرد:

شناسایی ویروس جهش یافته در ۲۱ کشور

ویروس جهش یافته در بیست و یک کشور و منطقه از جمله کره جنوبی شناسایی شد.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، بر اساس گزارش هایی که از کشورهای مختلف منتشر شده؛‌ ویروس جهش یافته کرونا که در انگلیس شناسایی شده،‌ به غیر از ژاپن حداقل در بیست و یک کشور و منطقه تایید شده است.

مقامات بهداشتی کره جنوبی روز بیست و هشتم دسامبر اعلام کردند، آزمایش ویروس کرونای جهش یافته در یک خانواده سه نفری که شش روز پیش از انگلستان وارد سئول شدند، مثبت اعلام شده است.

مقامات بهداشتی نروژ روز بیست و هفتم دسامبر اعلام کردند که وجود ویروس جهش یافته کرونا در دو نفر که اوایل این ماه از انگلستان وارد کشور شدند، تایید شده است. همچنین اردن اعلام کرد، دو نفری که از انگلیس وارد کشور شدند، آلوده به ویروس کرونای جهش یافته بودند.

افزون بر این، در کانادا هم وجود ویروس جهش یافته کرونا در دو نفر که سابقه سفر به خارج از کشور را نداشته اند، تایید شده است. از سوی دیگر، ویروس جهش یافته دیگری به غیر از ویروس جهش یافته ای که در انگلیس تایید شده، در آفریقای جنوبی شناسایی شده است و به همین علت کشورهای مختلف تدابیر شدید مرزی برای پیشگیری از ورود ویروس به کشور اتخاذ کردند.

دولت انگلیس اعلام کرد، به نظر می رسد قدرت ویروس جهش یافته کرونا به لحاظ مسری بودن حدود هفتاد درصد قوی تر از ویروس کرونای  معمولی است. «‌ شمار تولید مثل موثر » ویروس جهش یافته که سرایت ویروس از یک فرد آلوده به چند نفر را نشان می دهد، چهار دهم است.

ویروس جهش یافته از اوایل ماه دسامبر در جنوب شرق انگلیس از جمله لندن به سرعت گسترش یافته است. به گزارش اداره آمار ملی انگلیس، شمار مبتلایان روزانه ویروس جهش یافته در این کشور بیش از دو برابر شمار مبتلایان ویروس معمولی شده است.

دولت انگلیس از روز بیست و ششم دسامبر در مناطقی که شیوع ویروس جهش یافته گسترش یافته، محدودیتهای شدید از جمله قرنطینه خانگی وضع کرده است. همچنین ویروس جهش یافته کرونا در اسکاتلند و غرب ولز هم تایید شده و در این کشورها هم محدودیتهای شدید برای پیشگیری از شیوع ویروس وضع شده است.

کد خبر: ۶۴٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha