۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
سرنوشت مبهم ۹ میلیارد یورو ارز اختصاصی برای واردات کالاهای اساسی
نماینده مردم اراک در مجلس مطرح کرد

سرنوشت مبهم ۹ میلیارد یورو ارز اختصاصی برای واردات کالاهای اساسی

آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به آلوده بودن هوای حوزه انتخابیه خود به دلیل فعالیت کارخانه شازند از رئیس جمهور خواست به وعده‌های خود در خصوص این کارخانه عمل کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز(چهار شنبه، ۱۰ دی ماه( مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: شما ۶ سال پیش به اراک آمده و در حضور عموم مردم اعلام کردید شیر نیروگاه مازوت شازند را می‌بندید اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. حال چند روزی است که مردم اراک از هوای بسیار آلوده‌ای که بخش اعظم آن ناشی از فعالیت نیروگاه شازند است، تنفس می‌کنند از این رو درخواست می‌کنم هر چه سریعتر به وعده خود در این خصوص عمل کنید.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس در تذکری به رئیس قوه قضائیه با اشاره به گزارش روز گذشته رئیس دیوان محاسبات در خصوص تفریغ بودجه گفت: ۱۴ میلیون و ۸۰۰ میلیون یورو برای واردات کالا به برخی از شرکت‌ها پرداخت شده اما تاکنون کمتر از ۶ میلیارد یوروی آن وارد شده و مشخص نیست این اجناس کالای اساسی و مورد نیاز مردم بوده یا خیر.

وی با اشاره به بلاتکلیفی ۹ میلیارد یورو پولی که برای واردات کالاهای اساسی پرداخت شده است، تصریح کرد: مشخص نیست این پول‌ها به چه کسانی و برای واردات چه محصولاتی داده شده است و برای برگشت این پول به خزانه چه اقدامی انجام شده است.

آصفری در تذکری به رئیس بانک مرکزی افزود: متأسفانه بانک‌ها جان مردم را به لب آورده‌اند و با دریافت سودهای بسیار بالا از وام‌های بسیار اندک موجب نارضایتی و گلایه‌مندی مردم شده‌اند. مردم معترضند که چرا برخی افراد باید وام چند ده میلیاردی بگیرند و بانک‌ها بتوانند از افرادی که وام‌های کوچک ۱۰ میلیونی می‌گیرند با اعمال فشار اموالشان را مصادره کنند از این رو درخواست دارم هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکر دیگری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: به وعده‌های خودتان برای خرید کشمش مردم خنداب عمل کنید.

کد خبر: ۶۴٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha