۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
افزایش ۳۰ درصدی خانه های اجاره ای با طرح مالیات بر خانه های خالی
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد

افزایش ۳۰ درصدی خانه های اجاره ای با طرح مالیات بر خانه های خالی

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق گزارش های سامانه املاک کشور امسال با مطرح شدن قانون مالیات بر خانه هالی خالی شاهد افزایش ۳۰ درصدی فایل های اجاره بها در بنگاه های املاک بودیم.

به گزارش بازار، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح مالیات بر خانه های خالی عزم جدی در حاکمیت به منظور اعمال سیاست برای عدالت توسعه ای است که با عرضه واحد های مسکونی نیاز متقاضیان فراهم می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود با اجرای این طرح در نیمه اول سال بعد شاهد افزایش عرضه خانه های اجاره ای و نیز کاهش میزان اجاره بها در بازار باشیم.

محمود محمودزاده با اشاره به ارسال ۱ میلیون و پانصد هزار پیامک به مالکان خانه های خالی در سال گذشته افزود: بر اساس سامانه ها و اطلاعات موجود بیش از ۱ میلون و ۵۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شده که تعدادی از مالکان اقدام به ارائه اطلاعات در خصوص خالی بودن و یا واگذاری به غیر نمودند و برخی نیز هیچ پاسخی به پیامک ها ندادند که اسامی آنها به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام شد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶۹ مالیات های مستقیم و با ورود مجلس شورای اسلامی و قانون ماده ۵۴، اصلاحی اخیرا صورت گرفت و در هفته جاری به صورت رسمی ابلاغ گردید که بر اساس آن نقاط ضعف قانون اصلاح و بنیه حمایتی آن گسترده تر شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: عزم حاکمیتی برای اجرای این قانون قطعی است و کسانی که از قانون تمرد کننده جرایم سختی را در پیش رو خواهند داشت.

وی افزود: مهلت اجرای این طرح ۳ ماه تعیین شده است.

کد خبر: ۶۴٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha