۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
بزرگترین سایت پرورش میگوی هرمزگان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد
استاندار هرمزگان:

بزرگترین سایت پرورش میگوی هرمزگان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: سایت پرورش میگو حسینه در شهرستان بندرلنگه به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگوی استان در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه سایت پرورش میگو حسینه در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان، عنوان کرد: سایت پرورش میگو حسینه در شهرستان بندرلنگه به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگو در استان هرمزگان با تلاش ها و پیگیری های انجام شده در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی ادامه داد: مساحت این سایت دو هزار هکتار است که هزار هکتار آن شامل مزارع و استخرهای پرورش میگو و هزار هکتار دیگر نیز مربوط به دیگر امکانات ایجاد شده در آن است.

استاندار هرمزگان افزود: فاز ۴۰۰ هکتاری این سایت تا اسفند ماه سال جاری آماده لاروریزی و بهره‌برداری می‌شود و فاز ۶۰۰ هکتاری آن نیز تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

همتی تصریح کرد: از جمله ویژگی های این سایت می توان به شش هزار و ۲۰۰ متر کانال آبرسانی مشترک، ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر کانال زهکشی مشترک، ایستگاه پمپاژ متمرکز، شش هزار متر خط انتقال برق اصلی ۲۰ کیلو ولت، هشت واحد پست برق، شش هزار و ۵۰۰ متر راه دسترسی، موج شکن و مجموعه تکثیر میگو اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به امکانات ایجاد شده در این سایت، قابلیت توسعه آن به سه هزار هکتار نیز وجود دارد که پس از بهره برداری از فازهای ۱ و ۲ این اقدام نیز در دستور کار خواهد بود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: آورده ۸۰ درصدی سرمایه گذار و ۲۰ درصد تسهیلات بانکی نیز از جمله ویژگی‌های خوب این پروژه محسوب می‌شود که نشان دهنده توانمندی و مشارکت خوب سرمایه گذار در این زمینه است.

همتی بیان داشت: تاکنون به نرخ امروز بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این سایت بزرگ پرورش میگو صورت گرفته است و این پروژه مصداق بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود که ضمن تقویت تولید داخلی برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه با مشکلاتی مواجه بود، اظهار داشت: از سال ۹۶ برای رفع مشکلات این طرح بزرگ ورود جدی داشتیم و پیگیری‌های گسترده‌ای در سطح ملی و استانی برای رفع مشکلات آن انجام شد و در نتیجه همدلی، همراهی و کمک مجموعه دستگاه‌های نظارتی، قضایی، اطلاعاتی، امنیتی و اجرایی استان هرمزگان، مشکلات این سایت عظیم پرورش میگو رفع و این پروژه بزرگ به طرحی موفق در راستای اقتصاد مقاومتی تبدیل شد که از مجموعه این دستگاه‌ها تشکر و قدردانی می کنم.

استاندار هرمزگان یادآور شد: علاوه ‌بر این سایت بزرگ، مراحل آماده سازی سه هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر مزارع پرورشی میگو در هرمزگان در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری شوند.

کد خبر: ۶۴٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha