۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
فقط ۳۴ درصد از احکام بودجه سال ۹۸ به صورت کامل اجرایی شده است
عضو هیات رئیسه مجلس:

فقط ۳۴ درصد از احکام بودجه سال ۹۸ به صورت کامل اجرایی شده است

سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در قبال اجرایی شدن احکام بودجه، گفت: فقط ۳۴ درصد از احکام بودجه سال ۹۸ به صورت کامل اجرایی شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی گفت: در این اصل تاکید شده، بودجه سالانه کشور برای رسیدگی به مجلس ارسال می شود و هرگونه تغییر در ارقام بودجه باید تابع مراتب مقرر در قانون باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گزارش دیوان محاسبات مجلس را بسیار مهم دانست و افزود: در این گزارش عنوان شد که فقط ۳۴ درصد از احکام قانون بودجه سال ۹۸ به صورت کامل اجرایی شده است به طوری که از ۱۵۱ حکم پیشنهادی دولت در بودجه ۲۴.۵ درصد آن و از ۱۱۵ حکم پیشنهادی مجلس ۳۰ درصد اجرا شده است.

وی افزود: از رقم ۶ هزار میلیارد تن برای قیر در بودجه فقط ۲ هزار میلیارد تن آن تخصیص پیدا کرده است. در زمینه پرداخت به بازنشستگان فقط ۵۷۱ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است، در رابطه با حوزه گازرسانی مدارس فقط ۳۶ درصد محقق شده و در زمینه سلامت از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد فقط ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر قرار باشد دولت راه خود را برود و ما راه خودمان را؛ چرا باید با دقت ارقام بودجه را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: اگر رئیس جمهور مجری قانون اساسی است چرا با توجه به اصل ۵۲ قانون اساسی اعداد و ارقام در بودجه اینچنین تغییر پیدا کرده است.

سلیمی یادآور شد: از سوی دیگر گزارش تفریغ بودجه باید پس از ارائه به صحن مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شود و مجلس قبل باید گزارش سال گذشته را به صحن می آورد ولی هنوز به صحن نرسیده است لذا از هیات رئیسه درخواست داریم دستوری صادر شود که این اتفاق تکرار نشود.

علی نیک زادثمرین در پاسخ به این تذکر نماینده محلات در مجلس عنوان کرد: تخلفات در بودجه زیاد بوده است و براساس تبصره یک ماده ۲۱۹ گزارش تفریغ بودجه به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شده است و ما پیگیر اجرایی شدن این تبصره در مجلس خواهیم بود.

کد خبر: ۶۴٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha