۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
تاکید آلمان بر مقابله با تحریم آمریکایی علیه خط لوله گاز
سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد

تاکید آلمان بر مقابله با تحریم آمریکایی علیه خط لوله گاز

مقامات آلمان با وجود فشار و تحریم آمریکا علیه احداث خط لوله گاز موسوم به نورد استریم دو، همچنان بر تکمیل این طرح تاکید دارند.

به گزارش بازار، مقامات آلمان با وجود فشار و تحریم آمریکا علیه احداث خط لوله گاز موسوم به نورد استریم ۲، همچنان بر تکمیل این طرح تاکید دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در نشست خبری با اشاره به طولانی بودن فشارهای آمریکا، گفت: مواضع آلمان درباره احداث این خط لوله تغییری نکرده است.

خط لوله نورد استریم ۲، به طول ۱۲۲۰ کیلومتر گاز را از روسیه و از طریق دریای بالتیک به شمال آلمان و سپس به کل اروپا منتقل می‌کند. آمریکا این احداث این خط لوله را سبب وابستگی اروپا به انرژی روسیه می‌داند و از ابتدا با آن مخالفت کرده است. اختلاف برلین واشنگتن بر سر نورد استریم ۲ تنها به دولت ترامپ محدود نمی‌شود بلکه بایدن نیز پیش از آن به عنوان یک معامله بد یاد کرده بود.

وزیر امور خارجه آلمان در تازه‌ترین واکنش درباره احداث این خط لوله در مصاحبه با اشپیگل گفت: برلین در اختلاف با واشنگتن کوتاه نمی‌آید و قصد دارد از این طرح در برابر رئیس جمهور آینده آمریکا هم دفاع کند. سه تن از مقامات کاخ سفید به تازگی در گفتگو با رویترز اعلام کرده‌اند که دولت ترامپ که واپسین هفته‌های خود را سپری می‌کند، دور تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ آماده کرده اند و به زودی اعلام می‌کنند. این سه آمریکایی از تحریم‌های جدید به عنوان ضربه مهلک به نورد استریم یاد کرده اند.

تحریم‌های آمریکا باعث شد تا در آذر ماه سال گذشته احداث این خط لوله متوقف شود و شرکت‌های اروپایی دست از کار کشیدند تا اینکه از چند هفته قبل شرکت گاز پروم روسیه با استفاده از منابع خود کار احداث نورد استریم ۲ را از سر گرفت.

گفته می‌شود کم‌تر از ۵ درصد تا تکمیل شدن این خط لوله گاز باقیست.

کد خبر: ۶۳٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha