۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
سرمایه گذاری وزارت دفاع در نگاه ویژه به معادن سیلیس و منیزیم همدان
حاجی بابایی خبر داد

سرمایه گذاری وزارت دفاع در نگاه ویژه به معادن سیلیس و منیزیم همدان

همدان - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحول اقتصادی همدان با ورود و نقش آفرینی وزارت دفاع و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح شتاب می گیرد، گفت: سرمایه گذاری در معادن سیلیس و منیزیم استان همدان در دستور وزارت دفاع قرار گرفته است.

بازار؛ گروه استان‌ها: استان همدان طی سال‌های اخیر برای رساندن خود به جایگاه واقعی‌اش درزمینه های مختلف ازجمله اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی و حتی صنعتی تلاش کرده اما گاه رویدادهایی مانع از رسیدن به جایگاه‌های تعریف‌شده برای آن شده است.

دقیق که شویم به‌وضوح دیده می‌شود که ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف استان همدان قابل‌توجه است به‌نحوی‌که اگر کمی بیشتر از همیشه برای معرفی آن‌ها تلاش کنیم رسیدن به اهداف آسان‌تر خواهد شد چراکه وقتی سرمایه گذاران متوجه وجود ظرفیت های ارزنده در منطقه ای شوند برای حضور در منطقه فرصت را غنیمت شمرده و رهسپار آن دیار خواهند شد.

کشاورزی همدان هنوز در زمینه توسعه صنایع تبدیلی ابتدای راه است و ظرفیت های این بخش بالقوه باقی است

تنها نگاهی به بخش کشاورزی استان همدان با ۱۱۷ هزار بهره‌بردار، ۶۹۲ هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید سالانه قریب به ۴.۹ میلیون تن انواع محصولات که  ۲۵ درصد ارزش‌افزوده فعالیت‌های اقتصادی استان را به خود اختصاص داده نشان می‌دهد اگر درزمینهٔ توسعه صنایع تبدیلی قدم‌های محکم‌تری برداریم پیمودن مسیر توسعه راحت‌تر خواهد بود چراکه کشاورزی همدان هنوز در زمینه توسعه صنایع تبدیلی ابتدای راه است و ظرفیت های این بخش بالقوه باقی است.

ظرفیت های معدنی، صنعتی و در یک کلام اقتصادی استان همدان آنقدر متنوع و قابل توجه است که نمی توان بی توجه از کنار آنها گذشت و باید برای معرفی و شناساندن آنها پای کار بود.

همدان با ظرفیت‌های متعددش باید انداختن فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران را جامه عمل بپوشاند
به‌هرحال استان همدان با ظرفیت‌های متعددش باید انداختن فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران را جامه عمل بپوشاند ضمن اینکه به گفته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقداماتی در دست انجام است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار از تشکیل جلسه با امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس بخش سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح و معاون پارلمانی وزارت دفاع و مدیران سرمایه گذاری این وزارت با دستور بررسی زمینه های سرمایه گذاری وزارت دفاع و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در همدان خبر داد و گفت: در این جلسه زمینه های سرمایه گذاری وزارت دفاع در استان همدان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وی تاکید کرد: همدان با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی و زیرساخت های مهمی که در خطوط ارتباط جاده ای و ریلی دارد در تسهیل دسترسی به غرب و جنوب کشور نقش ایفا می کند ضمن اینکه در زمینه شریان های حیاتی ارتباطی در تمهید زیرساخت تبادل اقتصادی و تجارت و صادرات به کشورهای همسایه پتانسیل ذی قیمتی برای سرمایه گذاری و تولید ثروت، جهش تولید و توسعه اقتصادی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به پروژه بزرگ منطقه ویژه فناوری های برتر در همدان اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری وزارت دفاع در این منطقه و مطالعه و امکان سنجی در این حوزه اولین محوری بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

لزوم تغییر سیاست های بودجه ای از خام فروشی نفت به ایجاد پالایشگاه و پتروپالایشگاه های خصوصی با رویکرد ورود شرکت های دانش بنیان برای ایجاد صنایع تبدیلی نفت و صنایع لاستیک سازی

وی بر لزوم تغییر سیاست های بودجه ای از خام فروشی نفت به ایجاد پالایشگاه و پتروپالایشگاه های خصوصی با رویکرد ورود شرکت های دانش بنیان برای ایجاد صنایع تبدیلی نفت و صنایع لاستیک سازی تاکید کرد و گفت: در راستای بهینه سازی بهره برداری از محصول استراتزیک ایجاد فاز دوم پالایشگاه منطقه صنعتی جهان آباد فامنین مطرح و فرصت های موجود، مشکلات و چالش های پیشروی این پروژه زیرساختی در این نشست بحث شد.

حاجی بابایی تاکید کرد: همدان در چهارراه ریلی کشور واقع شده و این زیرساخت ارزشمندی برای پتروشیمی همدان محسوب می شود چراکه ظرفیت بسیار ارزشمندی برای صادرات دارد.

ظرفیت بالای تولید گردو و کشمش در استان همدان
وی به صنایع بسته بندی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای تولید گردو و کشمش در استان همدان یکی از زمینه های سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح ایجاد صنایع بسته بندی در زمینه محصولات تولیدی خواهد بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به لزوم بررسی و تحقیق در خصوص سرمایه گذارای در بخش معدن نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته معادن سیلیس و منیزیم در دستور کار مطالعه برای سرمایه گذاری وزارت دفاع در این بخش در همدان قرار گرفته است.

وی افزود: در تولید و فروش محصولات و صنایع دستی از جمله مبل و منبت ظرفیت های بزرگی می تواند در برنامه همکاری با این سازمان قرار گیرد.

همدان در تولید گیاهان دارویی مانند سایر بخش های پزشکی و سلامت می تواند قطب تولید دارو های پزشکی باشد

حاجی بابایی افزود: محور دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت، ظرفیت های بالای تولید و فرآوری گیاهان دارویی در همدان است چراکه همدان در تولید گیاهان دارویی مانند سایر بخش های پزشکی و سلامت می تواند قطب تولید دارو های پزشکی باشد که ورود در زمینه فرآوری گیاهانی مانند گشنیز و رازیانه نیز از مصوبات این نشست بود.

وی تاکید کرد: پرورش مرغ لاین نیز یکی از محورهایی تولید و اشتغال و توسعه اقتصادی همدان است که در مقرر شد در برنامه همکاری با وزارت دفاع در همدان قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت بی نظیر همدان در تولید سیر و سیب زمینی اشاره کرد و گفت: عدم وجود صنایع تبدیلی در خصوص این دو محصول در همدان خسارت عظیمی را به تولید کنندگان این محصولات وارد می کند.

ایجاد صنایع تبدیلی برای  سیر وسیب زمینی همدان فرصت مغتنمی برای رونق تولید و توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در منطقه محسوب می شود

وی گفت: صادرات مستقیم این محصولات ارزش افزوده چشمگیری برای کشاورزان ندارد و ایجاد صنایع تبدیلی برای  سیر وسیب زمینی همدان فرصت مغتنمی برای رونق تولید و توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در منطقه محسوب می شود لذا ایجاد صنایع تبدیلی برای این دو محصول مهم نیز در دستور کار سرمایه گذاری وزارت دفاع در همدان قرار دارد.

وی با اشاره به سفر اخیر هیئتی از سازمان اتکا برای بررسی زمینه های سرمایه گذاری در همدان گفت: روز سه شنبه همین هفته نیز نشستی در این خصوص تشکیل و امکان سنجی موارد مورد تاکید برای سرمایه گذاری وزارت دفاع در همدان در دستورکار قرار می گیرد.

کد خبر: ۶۳٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha