۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
قدرت دفاعی ایران در منطقه در گرو قدرت اقتصادی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی:

قدرت دفاعی ایران در منطقه در گرو قدرت اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: اگر به دنبال قدرت دفاعی کشور در منطقه، هستیم باید در وحله اول، قدرت اقتصادی داشته باشیم؛ چون که بدون قدرت اقتصادی، نمی توان به قدرت دفاعی دست پیدا کرد.

 به گزارش خبرنگار بازار، «علیرضا رزم حسینی» در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی که صبح امروز (دوشنبه ۸ دی ماه) برگزار شد، اظهار داشت: اگر تاکنون نتوانسته ایم در حد و اندازه نام کشوری مانند ایران به جایگاه رفیع خود دست یابیم به نوع نگاه مدیران مربوط می شود و برای دستیابی به اهداف مهم باید تحولی در این نگاه صورت بگیرد.
وی تصریح کرد: نرخ تورم، تولید سرانه کشور و تجارت از مهمترین شاخص های رشد اقتصادی محسوب می شود. توزیع عادلانه درآمد بین مردم نه به معنای پخش پول، بلکه به منظور ایجاد فرصت های یکسان برای خلق ثروت و کارآفرینی، یکی از شاخصه های قدرت اقتصادی است.
وزیر صمت، افزود: سال گذشته در نظام بانکی کشور، از ۹۴۷ هزار میلیارد تومان، تسهیلات ارائه شده به بنگاه های کوچک و خُرد کمتر از ۶ درصد بوده است و ۹۰ درصد تسهیلات به ۱۰ درصد افراد جامعه اختصاص پیدا کرده است که نشان می دهد توزیع عادلانه ثروت صورت نگرفته و فرصت های مساوی برای افراد جامعه، فراهم نشده است.
رزم حسینی در ادامه، گفت: متاسفانه، زنجیره تامین نهاده های دامی ایران، وابستگی بالایی به خارج از کشور دارد که یکی از موانع رشد کشور، محسوب می شود.

شاخصه های قدرت اقتصادی
وی اظهار داشت: اگر ایران به یک قدرت اقتصادی تبدیل شود و شاخص های پیشرفت و آبادانی در کشور، افزایش پیدا کند ثمره آن عزت و قدرت در منطقه خواهد بود و حفظ سرمایه های اجتماعی، انسانی، نخبگان و رضایتمندی روز افزون مردم از نظام را در پی خواهد داشت.
این عضو کابینه دولت دوازدهم، بیان کرد: اگر به دنبال قدرت دفاعی کشور در منطقه، هستیم باید در وحله اول، قدرت اقتصادی ایران افزایش یابد؛ چون که بدون قدرت اقتصادی، نمی توان به قدرت دفاعی دست پیدا کرد.
رزم حسینی در پایان، گفت: دسترسی به نظام های آموزشی، بهداشتی، امید به زندگی، میزان تولیدات فرهنگی، بهبود زیرساخت های شبکه های حمل و نقل، امنیت غذایی و تامین زندگی بازنشستگان از دیگر شاخصه های قدرت اقتصادی محسوب می شود.

کد خبر: ۶۳٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha