۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
نمایندگان به بودجه انتقاد جدی داشتند| قول دولت درباره نامه اصلاحی بودجه
سلیمی در تشریح جلسه غیر رسمی مجلس درباره بودجه:

نمایندگان به بودجه انتقاد جدی داشتند| قول دولت درباره نامه اصلاحی بودجه

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما منتظریم و دولت قول داده اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ را به مجلس تقدیم کند؛ امیدواریم اصلاحیه دولت ناظر بر مسائل واقعی بودجه باشد و واقعیات را ببیند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به جزئیات جلسه غیر رسمی امروز مجلس شورای اسلامی پیرو لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: بخش‌های مختلف بودجه به اندازه فرصت در این جلسه مورد کنکاش واقع شد.

وی بیان داشت: در این جلسه درباره رابطه دولت با نفت، رابطه دولت با صندوق توسعه، بحث مالیات، مبحث هدفمندی یارانه‌ها، بی عدالتی در توزیع اعتبارات، کسری بودجه، ناترازی بودجه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و بالاتفاق نمایندگان به این بخش‌ها در بودجه انتقاد جدی داشتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نظر مجلس این است که بودجه سیاسی بسته شده است، گفت: نمایندگان معتقد بودند که بودجه غیر فنی تنظیم شده است.

وی ادامه داد: ما منتظریم و دولت قول داده اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ را به مجلس تقدیم کند. امیدواریم اصلاحیه دولت ناظر بر مسائل واقعی بودجه باشد و واقعیات را ببیند.

لایحه بودجه ۱۴۰۰ قابل دفاع نیست و در این رابطه دو راه وجود دارد یک اینکه لایحه مورد اصلاح مجلس قرار گیرد و یا اینکه دولت در زمینه اصلاحات بودجه، همراهی کند

این نماینده مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ قابل دفاع نیست، تصریح کرد: در این رابطه دو راه وجود دارد یک اینکه لایحه مورد اصلاح مجلس قرار گیرد و یا اینکه دولت در زمینه اصلاحات بودجه، همراهی کند چراکه دولت قول داده نامه اصلاحی بودجه را به مجلس تقدیم کند.

بودجه با چکش کاری قابل ترمیم نیست
سلیمی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان در این جلسه معتقد به رد کلیات و تعدادی دیگر معتقد به تصویب کلیات لایحه بودجه بودند، اظهارداشت: تصور دولت این است که شاکله بودجه حفظ شود و بودجه چکش کاری شود این در حالی است که این بودجه با چکش کاری قابل ترمیم نیست.

وی بیان داشت: باید اصلاحات جدی و بنیادین در بودجه اعمال شود. بنابراین این نظر مجلس است و یا دولت با این مواضع همراهی می‌کند و یا همراهی نخواهد کرد. لذا ما منتظریم ببینیم دولت در لایحه اصلاحی، نظرات مجلس را اعمال خواهد کرد و یا خیر، در غیر اینصورت مجلس درباره این لایحه تغییرات اساسی و بنیادین خود را اعمال خواهد کرد.

کد خبر: ۶۳٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha