۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
از واکسن ایرانی حمایت می کنیم و خودمان هم می زنیم/ نباید دستمان به سوی خارجی ها دراز باشد
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

از واکسن ایرانی حمایت می کنیم و خودمان هم می زنیم/ نباید دستمان به سوی خارجی ها دراز باشد

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ما از واکسن تولید داخل حمایت می‌کنیم و در صورتی که بیاید، حتما این واکسن را می‌زنیم و معتقدیم که نباید دستمان به سوی کشورهای خارجی دراز باشد.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین حسینعلی شهریاری درباره ساخت واکسن داخلی مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: در اوایل انقلاب، جمهوری اسلامی ایران صادر کننده بسیاری از واکسن ها بود اما متاسفانه یک مدتی به دلیل یکسری از عدم توجهات و سهل انگاری ها این موضوع متوقف شد.

وی تاکید کرد: قطعاً جمهوری اسلامی ایران توان تولید واکسن را دارد و ما یقین داریم که واکسن تولید داخل برای ما مطمئن تر از واکسن هایی است که از خارج از کشور وارد ایران شود که اطلاعات ریز و دقیقی از آن نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ما توان تولید واکسن را داریم و در حال حاضر خوشبختانه بنیاد برکت اقداماتی را در این زمینه آغاز و خیلی پیشرفت کرده است.

شهریاری ادامه داد: همچنین انستیتو رازی هم که وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است، به زودی ساخت واکسن را آغاز می کند و پنج شرکت دانش‌بنیان دیگر هم در حال فعالیت در این زمینه هستند و واقعاً توان تولید هم دارند و فقط باید به آنان کمک کنیم و از آنان حمایت شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به دشمنان قسم خورده ای که در دنیا داریم، قطعاً باید بتوانیم خودمان برای مقابله با بیماری کرونا واکسن بسازیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ممکن است بیماری های نوپدید و ویروس های دیگری هم به وجود بیاید، ما باید خودمان تولید کننده واکسن باشیم و نباید دستمان به سوی خارجی ها دراز باشد که حتی واکسن آنفولانزا را علی‌رغم آن که پول آن را پرداخت کردیم، به ما ندادند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به همین دلیل ما از واکسن تولید داخل حمایت می کنیم و اگر واکسن تولید داخل بیاید، از آن استقبال می کنیم و خودمان هم آن واکسن را می زنیم.

شهریاری در واکنش به اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه واکسن ایرانی خوب نیست، گفت: قطعاً این اظهارات خیرخواهانه نیست و ممکن است برخی افراد از روی ناآگاهی و همچنین برخی افراد کاملا مغرضانه این مباحث را مطرح کنند.

وی گفت: ما باید به عنوان یک کشور ابرقدرت، به هیچ یک از کشورهای دنیا به خصوص در حوزه مسائلی چون دارو و  واکسن و مسائل موشکی وابستگی نداشته باشیم و قطعاً باید از واکسن ایرانی حمایت کنیم.

کد خبر: ۶۳٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha