۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
افزایش سقف تامین مالی پروژه انتقال نیروی برق ارمنستان

افزایش سقف تامین مالی پروژه انتقال نیروی برق ارمنستان

پیرو قرارداد تامین مالی پروژه انتقال برق ایران به ارمنستان، الحاقیه افزایش سقف و دوره تامین مالی این پروژه در بانک توسعه صادرات ایران به امضای مدیرعامل این بانک و مدیرعامل شرکت برق ارمنستان رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، پروژه انتقال برق ایران به ارمنستان با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۳ میلیون یورو از سوی بانک توسعه صادرات در قالب اعتبار خریدار تأمین مالی شد.

طی مفاد الحاقیه جدیدی که به امضا رسید سقف تامین مالی و دوره تامین مالی این پروژه افزایش و به ۸۸ میلیون یورو ارتقا یافت. مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در این جلسه، گفت: طبق گزارش های واصله این پروژه پیشرفت خوبی داشته و مصمم هستیم این طرح هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

صالح آبادی ضمن با اهمیت خواندن اجرای این پروژه در تعاملات تجاری دو کشور ایران و ارمنستان، گفت: علی رغم مشکلات عدیده ای که در سال ۲۰۲۰ میلادی وجود داشت، توانستیم با همکاری و تلاش های مشترک موانع را در مسیر تکمیل پروژه رفع کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد در سایه همکاری های مشترک، بتوانیم سال آینده شاهد تکمیل و راه اندازی این پروژه باشیم. در ادامه این جلسه، مدیر عامل شرکت برق ارمنی با قدردانی از همراهی بانک توسعه صادرات ایران برای همکاری در این طرح، گفت: عوامل اجرایی و سرمایه گذاری در کنار یکدیگر باعث موفقیت اجرای پروژه بوده اند.

وی اظهار داشت: تلاش و همت بی نظیری برای به ثمر رسیدن این پروژه به کار بسته شده و امیدواریم با امضای الحاقیه تمدید سقف تامین مالی به زودی شاهد راه اندازی آن باشیم. این مقام مسئول ارمنی خاطر نشان کرد: راه اندازی این پروژه علاوه بر دستاوردهای اقتصادی، روابط دو کشور و مردم را نیز تقویت خواهد کرد.

کد خبر: ۶۳٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha