۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
ترامپ لایحه بسته کمک مالی کرونا را امضا کرد
پس از تهدید به وتوی لایحه؛

ترامپ لایحه بسته کمک مالی کرونا را امضا کرد

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت لایحه بسته کمک مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری کرونا را به امضا رساند.

به گزارش بازار، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا بسته کمک مالی ۹۰۰ میلیارد دلاری که در کنگره این کشور به تصویب رسیده است را امضا کرد و این لایحه وارد فاز اجرایی شد.

ساعاتی پیش ترامپ در توئیتر خود نوشته بود که به زودی درباره لایحه کمک مالی خبرهای خوبی به گوش می‌رسد. برخی منابع نیز گفته بودند که ترامپ قصد دارد در لحظات آخر این لایحه را امضا کند.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، اصرار دونالد ترامپ بر امضا نکردن طرح بودجه حمایتی از مشاغل آسیب‌دیده بر اثر همه‌گیری ویروس «کووید۱۹»، میلیون‌ها آمریکایی را در خطر از دست دادن مزایا و بیمه بیکاری قرار داده است.

ترامپ با ادعای اینکه طرح مشترک ۲.۳ تریلیون دلاری قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه، کمک کافی به و یکسانی به همه مردم آمریکا نمی‌کند، از امضا و تبدیل کردن آن به قانون خودداری کرده بود.

این طرح بودجه عظیم قرار است ۸۹۲ میلیارد دلار منابع مالی در اختیار آمریکایی‌هایی قرار بدهد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، شغل خود را از دست داده و هم‌اکنون در حال بهره‌مند شدن از مزایا و بیمه بیکاری کرونایی هستند که در تاریخ ۲۶ دسامبر (پایان روز شنبه به وقت محلی) منقضی می‌شد.

رویترز بر اساس داده‌های وزارت کار آمریکا گزارش داده که بدون امضای ترامپ پای این طرح، حدود ۱۴ میلیون آمریکایی مزایا و بیمه بیکاری دوران کرونا را از دست می‌دهند و همچنین بخشی از دولت فدرال ایالات متحده نیز از روز سه‌شنبه تعطیل خواهد شد، مگر اینکه کنگره دوباره بر سر بودجه موقت توافق کند.

به رغم آنکه مجلس سنا این لایحه و همچنین لایحه بودجه ۱.۴ هزار میلیارد دلاری برای هزینه‌های جاری دولت در سال ۲۰۲۱ را با ۹۲ رأی موافق به تصویب رساند، ترامپ خواستار انجام اصلاحاتی در لایحه بودجه و حذف «موارد بیهوده و غیرضروری» از آن شد.

وی مخصوصاً نگران آن بود که کمک مالی ۱.۳ میلیارد دلاری به مصر و ارتش این کشور ممکن است برای خرید تجهیزات نظامی از روسیه هزینه شود.
در مقابل، «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا از ترامپ خواست تا لایحه کمک مالی را امضا کند و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز از درخواست ترامپ برای افزایش رقم مستمری ماهانه به ۲۰۰۰ دلار حمایت کرد.

کد خبر: ۶۳٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha