۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
آیا  برای کسانی که تصمیم دارند واکسن نزنند، محدودیت هایی وجود خواهد داشت؟
ایل جورناله بررسی کرد:

آیا برای کسانی که تصمیم دارند واکسن نزنند، محدودیت هایی وجود خواهد داشت؟

نخست وزیر ایتالیا گفت اجباری برای دریافت واکسن پیش بینی نشده است.

بازار؛ گروه بین الملل: پایگاه تحلیلی ایل جورناله اخیرا گزارشی با قلم «فدریکو جولیانی» با عنوان «آیا  برای کسانی که تصمیم دارند واکسن نزنند، محدودیت هایی وجود خواهد داشت؟» منتشر نموده است. ترجمه متن گزارش در ادامه می آید.

ایتالیا در حالی که منتظر است کارزار واکسن ضدکووید راه خود را پیدا کند - کارزاری که احتمالاً اواسط ماه ژانویه آغاز خواهد شد - از خود دربارۀ اجباری بودن یا نبودن تزریق این پادزهر می پرسد. به نظر نمی رسد که در این رابطه اجباری در کار باشد.

چند روز پیش نخست وزیر ایتالیا گفته بود که اجباری برای دریافت واکسن پیش بینی نشده است. قطعاً یک کارزار اطلاع رسانی جهت توضیح این موضوع آغاز شده است که این واکسن توسط دو موسسۀ معتبر در اروپا مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و یک واکسن ایمن خواهد بود و در اختیار همگان نیز قرار خواهد گرفت.

البته در هفته های اخیر بسیاری از افراد از فرضیۀ تأکید بر اپلیکیشن ها برای رصد افرادی که واکسن زده اند و نیز مجوزهای بهداشتی ابراز نگرانی کردند. کمیتۀ ملی اخلاق زیستی واضح تر سخن گفت: «باید تمامی تلاش های خود را به کار بندیم تا به یک پوشش بهینه برای واکسیناسیون دست پیدا کنیم و در موارد اضطراری نیز اجبار کردن را در نظر بگیریم به ویژه برای گروه های حرفه ای که بیشتر در معرض ابتلا و سرایت می باشند».

طبق اظهارات دست اندرکاران بعید است که واکسن زدن اجباری گردد. بیشتر احتمال دارد که دولت مانند فرانسه عمل کند. یعنی یک لایحۀ قانونی مطرح شود برای اینکه یک چارچوب حقوقی ارائه گردد به نحوی که بتوان با بحران های بهداشتی از جمله پاندمی کووید-19 مقابله شود. به موجب آن ممکن است قبل از دسترسی به وسایل حمل و نقل یا برخی مکان ها و نیز برخی فعالیت ها یک آزمایش منفی ویروس کرونا دریافت گردد.

اکنون باید دید که چه شرایطی مقرر خواهد شد. در فرانسه صحبت از حمل و نقل عمومی و نیز سایر اماکن مانند سالن های سینما، رستوران ها و سایر مراکزی که با خطر تجمعات روبرو هستند، در میان است. در این رابطه در مورد گردشگران و مسافران چه باید گفت؟ آیا به راستی به نوعی مجوز بهداشتی برای گذراندن تعطیلات در خارج لازم خواهد بود. این ها پرسش هایی هستند که همچنان بدون پاسخ باقی می مانند.

کد خبر: ۶۳٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha