۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
مترو تعطیل شدنی نیست حتی اگر کمبود بودجه داشته باشد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

مترو تعطیل شدنی نیست حتی اگر کمبود بودجه داشته باشد

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تهدیداتی از قبیل بستن مترو و بیان کردن آن درست نیست و بار منفی برای مردم خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی، در مورد تهدید شهرداری مبنی بر تعطیلی مترو گفت: تهدید شهرداری برای تعطیلی مترو و مطرح کردن آن هم درست نیست حتی اگر دولت در ده سال گذشته به تعهدات خود در زمینه حمل و نقل عمومی شهری عمل نکرده باشد؛ تهدید به بسته شدن مترو با هر عنوانی قابل قبول نیست و ظلم در حق مردم است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: قوانین متعدد بالادستی از جمله قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حومه مصوب سال ۸۵، قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب ۸۶، قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی و عمومی شهری مصوب سال ۸۸، در تمام این قوانین دولت وظایفی در جهت حمایت از حمل و نقل عمومی  بر عهده داشته که تاکنون آن را عملیاتی نکرده است.

عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: درآمد شهرداری از محل عوارض چندان هم کم نبوده است اگر اولویت این درآمد در حل مشکلات حمل و نقل عمومی قرار بگیرد بدون شک در سلامت مردم تاثیر می‌گذارند و از طرفی موضوعات شهری تاثیر خواهد گذاشت.

یارانه بلیت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان است
یوسفی در ادامه یادآور شد: بیان کردن موضوعاتی همچون تعطیلی مترو در شرایطی که اکثریت مردم در اوضاع ناخوشایند سلامت و تحریم‌ها قرار دارند و هر روز شاهد افزایش اقلام مصرفی هستیم درست نیست، دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ یارانه بلیت را هزار میلیارد تومان اعلام کرده ولی نیاز فعلی شهر تهران ٣ هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اگر مبلغ مشخص شده در بودجه با دخل و خرج شهرداری تهران یکی نمی‌شود آقای حناچی شهردار تهران عضو هیئت دولت هستند و در جلسات هیئت دولت شرکت می‌کند چرا از دولت مطالبه گری نمی‌کند؟ و کوتاه‌ترین راه را برای مطالبه گری(مردم) را انتخاب می‌کند و برای جبران این کسری اقدام به  افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس و در نهایت تهدید به بستن مترو می‌کنند؛ تهدیداتی از قبیل بستن مترو بیان کردن آن هم درست نیست و بار منفی برای مردم خواهد داشت.

کد خبر: ۶۳٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha