۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
زمینه حضور بخش خصوصی در کاراکاس هرچه زودتر فراهم شود
عضو هیئت اعزامی پارلمانی ایران به ونزوئلا:

زمینه حضور بخش خصوصی در کاراکاس هرچه زودتر فراهم شود

ابوترابی، عضو هیئت اعزامی پارلمانی ایران به ونزوئلا با اشاره علاقه ونزوئلا برای سرمایه گذاری بیشتر ایران در این کشور، گفت: بسترهای لازم برای حضور بخش خصوصی را باید هرچه زودتر فراهم کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی، در تشریح سفر هیئت پنج نفره پارلمانی ایران  به کشور ونزوئلا، گفت: در این انتخابات ۴۰ کشور به عنوان ناظر بین المللی حضور داشتند که روسیه، ترکیه، ایران و پارلمان اروپا از مهمترین هیئت های حاضر در کاراکاس بودند. انتخابات پارلمان ونزوئلا به جهت  طرح ادعای تقلب از سوی آمریکا و صهیونیست ها از حساسیت ویژه ای برخوردار بود.  

وی بیان کرد:اظهارات ضد ایرانی مایک پمپئو نشان داد که حضور هیئت  پارلمانی ایران خاری در چشمان آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است. هیئت پارلمانی ایران حضور فعالانه ای را نسبت به کشورهای حاضر در جریان نظارت بر انتخابات مجلس ونزوئلا داشت و در این مدت  با نیکلاس مادور رئیس جمهوری ونزوئلا، معاون اول رئیس جمهور این کشور و وزیر امور خارجه ونزوئلا دیدار کردیم.

وی عنوان کرد: از آنجایی که  ونزوئلا دارای بیشترین معادن طلا دنیا، جنگل، طبیعت، کنجاله، سویا، ذرت و نهاده های دامی  است می توان این کشور را گنج دست نخورده دانست.

ابوترابی با اشاره علاقه ونزوئلا برای سرمایه گذاری بیشتر ایران در این کشور، گفت: دولت زمینه های لازم برای حضور بخش خصوصی را باید هرچه زودتر فراهم کنیم.

وی با اشاره به دیدار هئیت ۵ نفره پارلمان ایران با معاون اول رئیس جمهوری ونزوئلا، گفت: خانم دلسی رودریگز ضمن طرح مواضع استکبارستیزی با رد ادعاهای وزیرامور خارجه آمریکا مبنی بر وجود تقلب در انتخابات مجلس این کشور او را زامبی خطاب کرد و به پمپئو یاد آور شد وقتی  ترامپ ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری کشورتان را دارد  باید دهنتان را ببنید و نسبت به تقلب در انتخابات کشور های دیگر حرفی نزنید.

وی ادامه داد: رودریگز ضمن محکومیت  طرح های جنایتکارانه ترامپ  حضور هیئت ناظران پارلمان ایرانی در انتخابات مجلس ونزوئلا را فصل جدیدی در روابط بین دو کشور خواند و از سفر خود به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

عضو هیئت اعزامی پارلمان ایران به ونزوئلا تصریح کرد: هیئت پنج نفره پارلمانی ایران ضمن بازدید از مراکز اقتصادی ایرانی مانند مگاسیس، اقدامات صورت گرفته شده در زمینه صادرات محصولات غذایی و ساختمانی مانند کاشی، سنگ، سیمان و ابزار مربوط به ساخت و ساز را مورد بررسی قرار دادند.

وی تاکیدکرد: ونزوئلا بستری بکر و عالی است، برای همین با تقویت روابط تهران-کاراکاس می توانیم ضمن دور زدن تحریم‌های ظالمانه علیه  کشورمان با آن‌ها مقابله کنیم.  

ابوترابی با انتقاد از کم توجهی  دولت در گسترش روابط با ونزوئلا عنوان کرد:  با توجه به پتانسیل بالای این کشور در بحث مقابله با تحریم ها  باید روابطمان  با کشورهای دوستی مانند ونزوئلا بیش از پیش تقویت کنیم.

کد خبر: ۶۳٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha