۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
دولت در بودجه ۱۴۰۰ هیچ خلاقیتی نداشته است| حق نداریم دولت آینده را بدهکار کنیم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد

دولت در بودجه ۱۴۰۰ هیچ خلاقیتی نداشته است| حق نداریم دولت آینده را بدهکار کنیم

بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ گفت: توقع این بود که بعد از سالها دولت یک نگاه ابداعی به بودجه داشته باشد و با خلاقیت خاصی بودجه را نگارش و پایه های مالیاتی را افزایش و منابع مخفی بودجه را احصا کند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ گفت: می کوشیم بودجه سال ۱۴۰۰ را به نحوی ببندیم که واقعی باشد و برای حداقل های بودجه یک سقف هزینه و برای حداکثرهای آنهم یک سقف هزینه مدنظر قرار گیرد که البته این فرآیند به معنای دو سقفی شدن بودجه است.

وی تاکید کرد:کسری بودجه یکی از نگرانی های مهم بودجه است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه منابع و مصارف بودجه با هم همخوانی نداشته و هم تراز نیستند، گفت: دولت معتقد است که می تواند فروش ۲.۳  بشکه نفت را عملیاتی کند و اگر این مسئله محقق نشد با اوراق، کسری موجود را برطرف کند.

عضو کمیسین برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: ما تمرکز بر فروش اوراق را بدهکار کردن دولت آینده قمداد می کنیم لذا ما حق نداریم برای کسانی که قرار است در آینده خدمت کنند بدهکاری درست کنیم بنابراین مجلس تلاش کرده تا یک نگاه محوری به بودجه داشته باشد و حداقل و حداکثر سقف بودجه را تعیین کند.

نجم آبادی اظهارداشت: تلاش مجلس همواره در پی واقعی تر کردن لایحه بودجه ۱۴۰۰ خواهد بود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: به هر حال دولت یک نگاه حداکثری به بودجه سالیانه دارد، اینکه ما کمک کنیم تا سقف حداقلی بودجه هم تعیین شود ،نمی تواند نافی روح بودجه باشد لذا این مسئله به نوعی کمک به دولت است.

وی بیان داشت: توقع این بود که بعد از سالها دولت یک نگاه ابداعی به بودجه داشته باشد و با خلاقیت خاصی بودجه را نگارش و پایه های مالیاتی را افزایش  و منابع مخفی بودجه را احصا کند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

کد خبر: ۶۳٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha