۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
تعاونی‌ها متقاضی دریافت واگذاری خصوصی سازی هستند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعاونی‌ها متقاضی دریافت واگذاری خصوصی سازی هستند

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر خصوصی سازی‌هایی که تاکنون انجام شده است در قالب تعاونی انجام می‌شد، حتما سهم اقتصاد تعاونی در اقتصاد ایران خیلی بالا بود.

به گزارش بازار، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و توسعه تعاونی ایران (منتا) افزود: طبق قانون اساسی اقتصاد ما بر سه پایه تعاونی، خصوصی و دولتی استوار است که طبق اصل ۴۳ تامین نیازهای اساسی و امکانات باید در شکل تعاون برای مردم فراهم و تداوم و تمرکز ثروت نیز در شکل تعاون از دست دولت خارج شود و در اختیار افراد و گروه‌های خاص قرار گیرد و در واقع دولت را از شکل کارفرمای بزرگ درآورد.

وی گفت: امروز بعد از ۴۰ سال با همه تلاش‌هایی که صورت گرفته است به نظرم هنوز نمره قبولی نداریم و هنوز هم شاهد تداول ادامه تمرکز ثروت در جمع خاصی در کشور هستیم و تمرکز ثروت در گوشه‌هایی کاملا به چشم می‌خورد و همچنان دولت به عنوان یک کارفرمای بزرگ است و هر جا مصرف بزرگی است، پای دولت در میان است و هنوز هم سهم دولت در تولید و اقتصاد ایران قابل توجه است و نتوانسته ایم به این جایگاه برسیم. وی افزود: در همه واگذاری‌های بخش خصوصی اولویت با بخش تعاون است و طبق قانون باید در بخش خصوصی سازی اولویت را به تعاون بدهیم که اگر این کار را کردیم خیلی خوب و متناسب است، اما اگر خصوصی سازی‌هایی که تاکنون انجام شده است در قالب تعاون انجام می‌شد اکنون حتما باید سهم اقتصاد تعاونی‌ها در اقتصاد ایران خیلی بالاتر از این بود.

وی گفت: تقاضا در خود تعاون بارها ایجاد شده و حداقل در دوره‌ای که من این مسئولیت را دارم این تقاضا صورت گرفته و مکاتبات و مستندات آن نیز وجود دارد و بارها متقاضی دریافت واگذاری خصوصی سازی‌ها در قالب تعاونی‌ها بودیم.

کد خبر: ۶۳٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha